اخبار

برپایی نمایشگاه دایمی مشاغل خانگی در روستای سولای اردبیل

اردبيل

۱۴۰۱/۰۵/۱۲

خلاصه خبر

روستای سولای اردبیل، از توابع شهرستان نمین میزبان نمایشگاه دایمی محصولات مشاغل خانگی است که حاصل هنر زنان هنرمند این منطقه می‌باشد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل، میثم ضارب نیا، مسئول دبیرخانه در دیدار با کارگاه سرکار خانم فرحروز وحید سولا، فعال حوزه‌ی مشاغل خانگی و یکی از پیشران‌های طرح در روستای سولا از توابع شهرستان نمین، ضمن تمجید از فعالیت‌های این پیشران گفت: یکی از اهداف طرح مشاغل خانگی حمایت از مجموعه‌های کسب و کار خرد روستایی و ایجاد اشتغال در این جوامع است، چرا که بخش قابل توجهی از افراد جویای کار در استان اردبیل افراد مقیم روستا هستند. وی افزود در صورت برنامه‌ریزی و حمایت از چنین مجموعه‌هایی می‌توانیم به افزایش توان اقتصادی خانوارهای روستایی و در نهایت به اقتصاد کشور کمک به‌سزایی بنماییم.

خانم وحید سولا نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد فضایی برای عرضه‌ی محصولات تولید شده توسط زنان هنرمند این منطقه بوده و در صورت اختصاص فضای بهتر توسط مسئولان اَمر به این مجموعه و در نظر گرفتن ظرفیت گردشگری شهرستان، می‌توانیم به شکل مناسب‌تری محصولات خود را ارایه و به فروش برسانیم.