اخبار

رویداد کارافرینی " صندلی تجربه " در اصفهان برگزار شد

اصفهان

۱۴۰۱/۰۵/۱۵

متن کامل خبر

 

  به گزارش دبیرخانه اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان روز چهارشنبه 12  مرداد ماه، رویداد صندلی تجربه با موضوع  " شکست ها و موفقیت های کارآفرینان" ویژه متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.

در این رویداد که بصورت وبینار برگزار شد، خانم دکتر ندافی ضمن تعریف کارافرینی به تشریح ویژگی های یک کارافرین موفق و عوامل فردی و محیطی موثر برکارافرینی پرداخت. او بیان کرد که برای اطمینان از اینکه اهداف شما روشن و قابل دستیابی هستند، هر کدام باید موارد زیر باشند:

  • مشخص (ساده، معقول، قابل توجه).
  • قابل اندازه گیری (معنی دار، برانگیزاننده).
  • قابل دستیابی (تأیید شده، در دسترس).
  • مناسب و مرتبط (منطقی، واقع بینانه و دارای منابع، مبتنی بر نتایج).
  • زمان‌دار (مبتنی بر زمان، دارای محدودیت زمان، دارای محدودیت هزینه، به وقت، دارای حساسیت به زمان).

در ادامه خانم ایران پِبدَنی کارآفرین برتر کشور در حوزه صنایع دستی، با بیان تجربیات خود بیان کرد خیاطی و بافت فرش را از مادرش آموخته، به همین خاطر او را «اولین استاد» صدا می‌زند و برای برندش هم این اسم را انتخاب کرده: «دا»؛ یعنی مادر.وی دربارۀ علت علاقه‌اش به هنر سوزن‌دوزی می‌گوید: «من همۀ اقوام کشورم را دوست دارم و دوست دارم هنرهایشان را یاد بگیرم. برای آموختن هنر هر شهر به آن سفر می‌کنم و مهارت را از آن‌ها می‌آموزم. علاوه بر سوزن‌دوزی مناطق، نمد دوزی، چرم‌دوزی و سرمه‌دوزی هم می‌کنم.

گفتنی است طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با هدف ايجاد اشتغال پايدار براي توانمندسازي متقاضيان و اتصال به بازار همزمان با سراسر كشور در استان اصفهان در حال اجراست.