اخبار

معرفی نیروی کار خیاطی به بازار کار توسط جهاد دانشگاهی قزوین

قزوين

۱۴۰۱/۰۵/۱۹

متن کامل خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: معرفی به کار نیروی انسانی جهت اشتغال در کارگاه‌های خیاطی قزوین یکی از اهداف جهاد دانشگاهی در راستای رونق خطوط تولید است. افرادی که از سوی جهاد دانشگاهی به کارگاه‌های تولیدی معرفی می‌شوند، حق‌الزحمه‌ای معادل با قانون اداره کار، بیمه و همچنین برخی خدمات رفاهی مانند ایاب و ذهاب را دریافت می‌کنند.

سمانه مولاوردی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است، در این طرح ضمن بررسی ظرفیت‌ها، تحقیقات لازم در خصوص کشش بازار محصولات خانگی انجام می‌شود تا قابلیت پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و بازار فروش این محصولات و خدمات در نقاط مختلف استان احصاء شود.

وی بابیان اینکه تقویت کارگاه‌های خانگی در اولویت‌ کاری جهاد دانشگاهی در راستای توسعه اشتغال است، بیان کرد: در راستای تقویت کارگاه‌های پیشران، مقرر شده است تا جهاد دانشگاهی نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر برای توسعه این کارگاه‌ها را تأمین کند.

مولاوردی‌خانی ادامه داد: معرفی به کار نیروی انسانی جهت اشتغال در کارگاه‌های خیاطی قزوین یکی از اهداف جهاد دانشگاهی در راستای رونق خطوط تولید است.

این مسئول افزود: افرادی که از سوی جهاد دانشگاهی به کارگاه‌های تولیدی معرفی می‌شوند، حق‌الزحمه‌ای معادل با قانون اداره کار، بیمه و همچنین برخی خدمات رفاهی مانند ایاب و ذهاب را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه متقاضیان کار، علاقه‌مند به اشتغال در کارگاه‌های تولیدی و پیشران در حوزه خیاطی هستند، می‌توانند با شماره‌ ۰۲۸۳۳۳۷۲۷۵۳  تماس حاصل کنند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال، تأمین و توانمندسازی کارجویان و علاقه‌مندان به مشاغل خانگی است که در این راستا با تمام اداره‌ها و سازمان‌های مرتبط نامه‌نگاری شده تا چنانچه فردی متقاضی به کار در این حوزه بود به این نهاد معرفی کنند.