اخبار

همراهی دفتر امور بانوان استانداری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

قم

۱۳۹۹/۰۷/۱۴

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم صدیقه صدیق تقی زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، به همراه مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مرکزی ضمن بازدید از فعالیت های جهاد دانشگاهی واحد استان قم از فرایند اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در استان قم مطلع شدند و در جریان نحوه آموزش و اشتغال این افراد قرار گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این دیدار به معرفی رسالت، عملکرد و اهداف جهاد دانشگاهی پرداخت و ضمن بیان دست‌آورد های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف درمانی، صنعتی و فرهنگی علل ورود جهاد دانشگاهی به حوزه های مختلف علمی را شرح داد.

دکتر محمد حیدری ارزآوری مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم را نتیجه تخصص و همدلی جهادگران این مرکز در ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین دانست و گفت: ارائه بسته خدمات کامل و حصول نتایج موفق در عمل های درمان ناباوری در این مرکز علت اصلی مراجعه زوج های ناباروری از شهر ها و کشور های مختلف به استان قم است.

علی حسینی سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این نشست با اشاره شروع ثبت نام طرح ملی مشاغل خانگی، از حجم بالای ثبت نام شهروندان در این طرح خبر داد و بیان کرد: راستی آزمایی فرم ثبت نام متقاضیان هم‌زمان بعد از مرحله ثبت نام انجام می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ادامه داد: در مرحله بعد مشاوره و توانمندسازی انجام می شود و افراد بر اساس توانمندی ها و علاقه شخصی در دسته بندی های ده‌گانه مشاغل استان قم قرار گرفته، به پیشران ها معرفی می‌شوند و پس از ارزیابی افراد توسط پیشران و مرحله آموزش آغاز می‌گردد.

مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار پرداخت و تمایز آن را با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد.

یاسر شریفی در تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در 31 استان اجرا می‌شود، تفکیک جنسیتی ندارد و تمام افرادی که فاقد بیمه تامین اجتماعی (به منزله اشتغال) باشند می‌توانند در آن شرکت کنند.