اخبار

مجریان طرح‌های مشاغل خانگی حمایت از پیشران‌ها را در اولویت قرار دهند

اردبيل

۱۴۰۱/۰۵/۳۰

خلاصه خبر

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به حمایت از پیشران‌ها در اجرای طرح‌های مشاغل خانگی تاکید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی اردبیل، نادعلی یگانزاده، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در جلسه‌ی مشترک با ادارات مجری طرح‌های مشاغل خانگی در اردبیل از جمله جهاددانشگاهی ضمن تاکید بر حمایت بهینه از پیشران‌ها افزود: یکی از دلایل اصلی موفقیت طرح‌های کارآفرینی در حوزه مشاغل خانگی حمایت از پیشران‌ها بوده و این افراد کارآفرین در صورت برخورداری از تسهیلات، آموزش و مشاوره‌های لازم می‌توانند به توسعه و رونق افزایش اشتغال در جامعه کمک به‌سزایی نمایند.

یگان‌زاده حل مشکل فروش تولیدات پیشران‌ها را یکی دیگر از چالش‌های موجود معرفی و افزود: تعدادی از پیشران‌ها علی‌رغم تولید محصولات با کیفیت در بخش فروش با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند که بایستی برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این خصوص انجام گردد.

یگان‌زاده راه‌اندازی بازارهای محلی و نمایشگاه‌های دائمی را یکی از راهکارهای اصلی برای فروش تولیدات پیشران‌ها معرفی و افزود: شهرداری اردبیل یکی از ارگان‌هایی است که می‌تواند کمک به‌سزایی به این امر نموده و بایستی از تجربیات جهاددانشگاهی اردبیل نیز در راه‌اندازی چنین بازارهایی استفاده نماییم.

هم‌چنین در این جلسه به ارایه‌ی تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان به‌خصوص در شهرستان‌ها و جوامع روستایی تاکید ویژه‌ای به عمل آمد.