اخبار

ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴

متن کامل خبر


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه  و بویراحمد، محمد حسین برهمن امروز، ۱۰ شهریورماه ضمن اعلام این خبر گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصمیم دارد با همکاری جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.
وی بیان کرد: در استان کهگیلویه  و بویراحمد نیز این موضوع به عهده جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه  و بویراحمد است و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی می باشد.
معاون سابق پشتیبانی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی  و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.
برهمن بیان کرد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد .
وی در ادامه به ویژگی‌های این طرح اشاره و ابرازکرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.