اخبار

اشتغال پایدار با اجرای مطلوب مشاغل خانگی ایجاد می شود

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴

متن کامل خبر


 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در صورتی که طرح مشاغل خانگی به خوبی اجرا شود اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

پروانه نیک مرام در نشست هم اندیشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رئیس و معاون جهاددانشگاهی استان افزود: از بارزترین ویژگی‌های این طرح اتصال به بازار است که ما باید در راستای آمورش نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از طرح های مشارکتی استقبال می کند و آماده همکاری لازم با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

نیک مرام اظهارکرد: کارگروه توسعه مشاغل خانگی باید متشکل از نیروهای خبره و آگاه به مسائل این حوزه باشد که بتوانند در راستای تحقق اهداف و نتیجه سودمند مفید واقع شوند.

سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی۱۵۰۰نفر سهمیه استان است که این برنامه بر پایه شناسایی و مزیت ها، آموزش و توانمند سازی و اتصال به بازار آنهاست و انتظار می رود با تلاش هر دو دستگاه این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصمیم دارد با همکاری جهاد انشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

کاظمی اظهارکرد: در استان کهگیلویه  و بویراحمد نیز این موضوع به عهده جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه  و بویراحمد است و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن 18سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود 54 هزار نفر در 31 استان کشوردارد.

کاظمی بیان کرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.