اخبار

اتصال به بازار ۷۰۸ نفر در چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۱/۰۶/۰۲

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اتصال به بازار ۷۰۸ نفر در چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد.


متن کامل خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اتصال به بازار ۷۰۸ نفر در چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری، محمدتقی حسین پور در نشست بررسی فعالیت های انجام شده در طرح توسعه مشاغل خانگی با مدیران مراکز آموزشی و مدیران ستادی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در استان، گفت: این طرح با ظرفیت ۸۰۰ نفر در سال ۹۹ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، مشاوره و آموزش و اتصال به بازار کار به همت نیروهای معاونت آموزشی جهاددانشگاهی اجرایی شد.
وی با بیان اینکه شناسایی مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان با همکاری سایر دستگاه‌ها بررسی و کارگروه علمی در چارچوب ساختار اجرایی طرح در استان ایجاد شد، افزود: در این طرح ۲۲ مزیت شغلی در استان شامل خیاطی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات، قالی‌بافی، گلیم، تولید زعفران، گیاهان دارویی و ... شناسایی شد.
به گفته حسین پور در فاز دوم این طرح، مشاوره‌های عمومی و تخصصی به افراد در زمینه افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس و نحوه اخذ مجوز مشاغل خانگی، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی، تامین مواد اولیه ارزان‌قیمت، برندسازی و تهیه شناسنامه برای محصول، توزیع در بازار و بسته‌بندی و نحوه قیمت‌گذاری صورت گرفت که ۱۰۳۲ نفر از متقاضیان از مشاوره‌های عمومی و ۹۱۴ نفر از مشاوره تخصصی برخوردار شدند.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی متقاضیان براساس شرایط و نقاط قوت و ضعف، سطح مهارت و رشته شغلی در سه بخش آموزش عمومی، تخصصی و مهارتی برگزار شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها توسط مدرسان و اساتید خبره صورت گرفت، ‌به طوری‌که آموزش دوره‌های عمومی پنج ساعت، آموزش تخصصی هشت ساعت و آموزش مهارتی حداقل ۱۶ و حداکثر ۳۰ ساعت انجام و در این مرحله ۸۶۹ متقاضی از اموزش‌ها بهره‌مند شدند.
حسین پور با بیان اینکه اتصال به بازار کار فاز پایانی این طرح به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد علمی، توسعه‌ای و تسهیل‌گر در کنار متقاضیان قرار داشت، البته ۳۵ پیشران شناسایی و در این طرح با جهاد دانشگاهی همکاری داشتند که جهاد دانشگاهی ۷۰۸ نفر را به بازار کار متصل کرد.
وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی با آموزش و توانمندسازی در بحث اتصال به بازار و با ارائه مشاوره، توانست در تهیه شناسنامه برای محصولات و خلاقیت و نوآوری  به منظور توسعه کسب و کار و سود بیش‌تر گام‌های موثری بردارد.
حسین پور در پایان با اشاره به اینکه ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی از دیگر خدمات طرح توسعه مشاغل خانگی بود، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه فروش محصولات، زمینه لازم برای معرفی آن‌ها در نمایشگاه‌های سطح ملی، استانی و محلی را فراهم کرد.