اخبار

مشاوران شغلی قزوین به استاندار معرفی شوند

قزوين

۱۴۰۱/۰۶/۰۵

خلاصه خبر

مشاوران شغلی قزوین به استاندار معرفی شوند


متن کامل خبر

به گزارش ایسنا/قزوین مشاور و قائم مقام وزیر در امور اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد بسترهای مناسب جهت گسترش فعالیت متقاضیان و پیشرانان و همچنین افرایش بهره‌وری استان، نیازمند حضور مشاوران شغلی است که مقرر شده این مشاوران به استاندار معرفی شوند.

علی خادمی دوشنبه شب ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در نشست با صاحبان مشاغل که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی یکی از اولویت‌های توسعه مشاغل در راستای تکمیل زنجیره ارزش است.

وی ادامه داد: تمام امور مربوط به مشاغل در حوزه‌های ساختار پژوهش، آموزش، سرمایه‌گذاری، تولید و فروش از مواردی است که باید در استان قزوین مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خادمی عنوان کرد: ایجاد بسترهای مناسب جهت گسترش فعالیت متقاضیان و پیشرانان و همچنین افرایش بهره‌وری استان، نیازمند حضور مشاوران شغلی است که مقرر شده این مشاوران به استاندار معرفی شوند و استاندار قزوین نیز از وجود مشاوران شغلی استان به نحو احسن استفاده کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سامانه رصد مشاغل ظرفیت‌های خوبی برای کارجویان فراهم کرده است و در تلاش‌ هستیم کد ملی تمام افرادی که به عنوان شاغل جدید ثبت می‌شوند تا پایان سال جاری در سامانه ثبت شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موفقیت پروژه‌های کمیته‌امداد در بحث اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۰ درصد طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغال منجر به ایجاد شغل شده و بالغ‌بر  ۹۱ درصد از شغل‌های ایجاد شده این نهاد انقلابی پایدار هستند.

این مسئول مردمی‌سازی و بهره‌مندی از مسئولیت اجتماعی افراد جامعه در بحث اشتغالزایی را بسیار مهم دانست و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را مغتنم شمرد.

وی در پایان گفت: برای توسعه مشاغل در سطح استان یک چهارچوب لازم است تا بر اساس آن اساس‌نامه‌ای به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود و امور مربوط به اشتغال تسری یابد.

به گزارش ایسنا، طرح راهبری شغل، ورود پیشران‌های جدید به بازار توسعه و اصلاح برخی آیین‌نامه‌ها در این خصوص از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

انتهای پیام