اخبار

توسعه مشاغل خانگی قزوین، نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی است

قزوين

۱۴۰۱/۰۶/۰۵

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا/قزوین مشاور و قائم مقام وزیر در امور اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهاد دانشگاهی قزوین، نقش موثری در توسعه پیشران‌های مورد هدف استان قزوین داشته و در این مسیر با توجه به ظرفیت ویژه قزوین در حوزه اشتغالزایی توسعه مشاغل خانگی استان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی است.

مشاور و قائم مقام وزیر در امور اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز دوشنبه ۳۱ مرداد با هدف ایجاد بسترهای مناسب جهت گسترش فعالیت متقاضیان و پیشرانان و همچنین اتصال به بازار و مشاوره جهت بالا بردن تولید محصولات با کیفیت و فروش، از ۲ کارگاه پیشران در زمینه تولید پوشاک در قزوین بازدید به عمل آورد. 

علی خادمی در بازدید از کارگاه‌های پیشران که به همت جهاد دانشگاهی قزوین به توسعه رسیده‌اند، اظهار کرد: به منظور اجرا و پیاده‌سازی توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی افراد و همچنین پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار است. 

وی ادامه داد: مباحثی چون تسهیلات دهی هفت ساله، حذف واسطه‌های بازار کار، پیچیدگی فرآیند مجوز دهی مشاغل خانگی از مشکلات کارگاه‌های مذکور بود که مقرر شد فرآیند مجوزدهی مشاغل ظرف یک‌ هفته صورت گیرد و موارد مربوط به تسهیلات توسط بانک‌ها با کمک مسئولان استانی مرتفع شود. 

این مسئول عنوان کرد: جهاد دانشگاهی قزوین، نقش موثری در توسعه پیشران‌های مورد هدف استان قزوین داشته و در این مسیر با توجه به ظرفیت ویژه قزوین در حوزه اشتغالزایی توسعه مشاغل خانگی استان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر در استان قزوین از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

انتهای پیام