اخبار

تأمین و تحویل 6 دستگاه چرخ خیاطی و اتو به بانوان بازارچه "کاج" اهواز

خوزستان

۱۴۰۱/۰۶/۰۶

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از خریداری و تحویل 5 دستگاه چرخ خیاطی و یک دستگاه اتو به متقاضیان مشاغل خانگی فعالیت در بازارچه خوداشتغالی بانوان "کاج" اهواز خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با اشاره به بازدید انجام شده از بازارچه خوداشتغالی بانوان کاج در منطقه کوی رمضان اهواز و ارزیابی وضعیت کسب و کار بانوان شاغل در این بازارچه، اظهار کرد: در این بازدید باتوجه به طرح مسائل و مشکلات بانوان مستقر در بازارچه در زمینه تأمین تجهیزات و ابزارآلات این درخواست ها بررسی و پیگیری شد و با استقبال آن ها از همکاری با طرح و قول ایجاد اشتغال برای نیروهای معرفی شده، این موضوع در دستور کار دبیرخانه طرح قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این افراد که اغلب خود یا نیروهایشان از زنان سرپرست خانوار هستند، خاطرنشان کرد: با ارزیابی انجام شده در نهایت خریداری و تأمین 5 دستگاه چرخ خیاطی راسته دوز و یک دستگاه اطوی مخزن دار برای بانوان فعال و مستعد این بازارچه از طریق دبیرخانه و با همکاری یک مؤسسه خیریه و صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران با اعتباری بالغ بر 70 میلیون و 980 هزار تومان انجام شد.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان تصریح کرد: این مبلغ به صورت وام قرض الحسنه با کارمزد 2 درصد تأمین شد و باید به صورت اقساطی و طی 36 ماه به صندوق بازگردانده شود. 
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، اقدامات حمایتی طرح در تأمین ابزار و تجهیزات موردنیاز مشروط به استمرار فعالیت و حضور در دوره های آموزشی و مشاوره طرح برای شناخت بازار، با بررسی سایر شرایط متقاضیان انجام می شود تا بتوانند ضمن توسعه بازار خود برای افراد دیگر نیز اشتغال پایدار ایجاد کنند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.