اخبار

امکان سنجی اخذ تسهیلات مالی برای تولیدکننده ترشی و شور در اهواز

خوزستان

۱۴۰۱/۰۶/۰۶

خلاصه خبر

جلسه مشاوره و راهبری برای پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در خصوص جزئیات پیشنهاد تأمین مالی با اخذ تسهیلات قرض الحسنه، در محل دبیرخانه طرح برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، در این جلسه که شنبه، 15 مردادماه 1401 با حضور شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مرضیه باقری بابااحمدی کارشناس اجرایی طرح و همچنین سمیه صیدال تدوئی تولیدکننده ترشی و شوریجات با برند "سیرناع" تولیدکننده ترشی و شور اهواز برگزار شد، سمیه صیدال تدوئی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به وی برای تأمین سرمایه موردنیاز خود از طریق تسهیلات قرض الحسنه یک مؤسسه خیریه، خواستار همکاری بیشتری در این خصوص برای لحاظ شرایط آسان تر شد و اظهار کرد: باتوجه به آنکه در ابتدای راه هستم و همچنان هزینه های پیش بینی نشده برای تجهیز کارگاه، فشار مالی زیادی به من وارد می کند برای اخذ این تسهیلات مردد هستم.
وی افزود: به تجربیات و شناخت خود از بازار مطمئن هستم و در زمینه فروش محصول مشکلی ندارم و می توانم بازار خود را داشته باشم اما بدلیل زمان بر بودن تولید برخی از محصولات، خواب سرمایه بالا می رود و از طرف دیگر باوجود بالابودن مبلغ اقساط وام، نسبت به بازپرداخت به موقع آن نگران هستم.
همچنین در این جلسه، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اعطای تسهیلات از طریق این مؤسسه، اظهار کرد: باتوجه به اهداف این مؤسسه خیریه در راستای اشتغالزایی به خصوص در مناطق محروم با تأمین تجهیزات و از سوی دیگر نیاز کسب و کار شما به تأمین برخی دستگاه ها برای توسعه و بهبود کیفی و جذب نیروی کار بیشتر، تأمین تجهیزات از طریق اخذ این تسهیلات به شما پیشنهاد داده شد که شرایط آن در اختیار دبیرخانه نیست و از سوی همان مؤسسه تعیین شده است.
وی با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله است و این مهلت قابل تغییر و افزایش نیست، گفت: اگر یک تولیدکننده نسبت به بازار خود مطمئن باشد به راحتی می تواند بازگشت سرمایه را پیش بینی و تأمین کند. بنابراین این مهلت زمانی یک ساله هم برای تأمین نقدینگی بسیاری از تولیدکنندگان مطلوب است.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان تصریح کرد: توصیه می کنم باتوجه به حجم و سابقه تولید خود، توان نیروی انسانی، هزینه های تولید و سود آن، برآورد اولیه ای از حداقل حجم تولید موردنیاز برای پوشش هزینه های جاری و پرداخت اقساط وام موردنیاز خود داشته باشید تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری در این خصوص تصمیم بگیرید. در هر صورت اگر مشکل شما تنها دستگاه های بسته بندی باشد و از نظر بازار و فروش مشکلی نداشته باشید روش های زیادی برای تأمین مالی وجود دارد. 
در پایان این جلسه مقرر شد خانم صیدال تدوئی بررسی های لازم را در این خصوص انجام دهد و با یک برآورد هزینه، طرح توجیهی خود برای اخذ این وام مشتمل بر چالش های کار، تجربه فروش موفق و ... را به دبیرخانه ارائه کند. همچنین در طرح خود عنوان کند که با اخذ این وام برای چه تعداد از افراد می تواند شغل ایجاد کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.