اخبار

اعطای 400 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به پیشران پوشاک هفتکل

خوزستان

۱۴۰۱/۰۶/۰۷

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از اعطای 400 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به پیشران حوزه پوشاک شهرستان هفتکل با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار این پیشران در مناطق محروم خبرداد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با اشاره به درخواست معصومه بهزادی مکوندی جهت تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش این تولیدکننده، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده از وضعیت کسب و کار این پیشران و باتوجه به ایجاد اشتغال برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در مناطق محروم، با هدف حمایت از اشتغال ایجادشده درخواست این تولیدکننده از سوی دبیرخانه پیگیری شد.
 وی تصریح کرد: با حمایت یک مؤسسه خیریه و با همراهی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، در نهایت با اعطای 400 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت یک ساله به این پیشران موافقت و این تسهیلات به خانم بهزادی پرداخت شد.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: خانم بهزادی به عنوان پیشران عضو شبکه پوشاک استان، در رشته های مختلف تولید پوشاک فعالیت می کند و علاوه بر اعضای خانواده، با آموزش و ایجاد اشتغال برای بانوان منطقه خود، با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان همکاری می کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.