اخبار

توسعه فرهنگ کسب و کار با افسران مشاغل خانگی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۴

متن کامل خبر

توسعه فرهنگ کسب و کار با افسران مشاغل خانگی

 نشست هم‌اندیشی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی امروز با حضور حجت السلام والمسلمین طاهری مسوول سیاستگذاری ائمه جمعه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در  استان، و مسوولان طرح ملی مشاغل خانگی در استان برگزار شد.


در ابتدای نشست حمید داودی راد ، کارشناس اجرایی طرح ضمن تشکر از همکاری دفتر ، به معرفی و اهداف طرح در استان پرداختند.

این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است.
حجت السلام والمسلمین طاهری ؛ با اشاره به برهه حساس کنونی ، دغدغه کار و اشتغال در جامعه ، افراد فعال در این حوزه بمثابه افسران اشتغالی هستند که میتوانند با هم افزایی بین دستگاه ها و مجموعه ها ، تیم کاری قوی و متخصص تشکیل داده و با ایجاد اشتغال یک فرصت را برای نظام حفظ نموده و یک فرصت را از دشمن برای دشمنی بگیرند.
وی  افزود؛ کار به انسان عیار می بخشد و موجبات توسعه در منطقه و در نهایت کشور می‌شود ،توسعه فرهنگ‌ کار و اشتغال در استان از اولویت های نظام می باشد ، انجام کارهای شاخص نیاز به تجربه، دانش و همت جهادی دارد.
وی با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بیان کرد: مسأله بیکاری از موضوعات شاخص جامعه است، به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان که این مسأله اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. این طرح اگر بتواند در راستای رفع مشکل بیکاری، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا شود و توانمندسازی اقتصادی، آثار مثبت اجتماعی و فرهنگی نیز به همراه داشته باشد، این مجموعه و تمام ائمه جمعه استان حمایت خواهند نمود.
مرتضی نوری، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان در این نشست بیان کرد: تمام حرف ما این است که قرار نیست همه چیز با وام حل شود، زیرا مشکل اصلی ما در این استان، کمبود وام و اعتبارات نیست و باید به دنبال راهکارهای دیگری بود.
وی افزود: اگر قرار است تسهیلاتی پرداخت شود، این تسهیلات باید در زمان و مکان مناسب و به افراد مناسب پرداخت شود تا خروجی داشته باشد و در این طرح، ما در همین جهت حرکت خواهیم کرد.


گفتنی است، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سامانه inhb.ir مراجعه کنند. همچنین شرایط متقاضیان ثبت‌نام در این طرح، حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.