اخبار

در راستای توانمندسازی مشاغل خانگی استان مازندران نشست تخصصی شبکه پوشاک ساری برگزار شد.

مازندران

۱۴۰۱/۰۶/۰۸

خلاصه خبر

این جلسه، با حضور پیشران‌های حوزه پوشاک و مشاورین جهاددانشگاهی درطرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد که به چالشها و موانع فعالین حوزه پوشاک در استان پرداخته شد. در این نشست عمده چالش‌های فعالین پوشاک مسئله فروش و بازار عنوان شد و علارقم آموزش مهارت های دوخت و دوز و توانایی بالا در این حوزه از مهارت های فروش و بازاریابی بهره ای نداشته و نیاز به آموزش های مهارت های فروش و بازاریابی از نیازهای عمده فعالین مشاغل خانگی و به خصوص در حوزه پوشاک عنوان گردید. در ضمن با اشاره به قیمت های بالای مزون دوزی و عدم نظارت بر آنها، به عوامل تولید و مواد اولیه که موجب بالا بردن قیمت های تمام شده پوشاک می‌شوند اشاره نموده و رقبت برای خرید برند های خارجی ارزان تر را نیز از عوامل عدم موفقیت مشاغل خانگی در حوزه پوشاک عنوان نمودند.


متن کامل خبر

در راستای توانمندسازی مشاغل خانگی استان مازندران نشست تخصصی شبکه پوشاک ساری برگزار شد.

این جلسه، با حضور پیشران‌های حوزه پوشاک و مشاورین جهاددانشگاهی درطرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد که به چالشها و موانع فعالین حوزه پوشاک در استان پرداخته شد.
در این نشست عمده چالش‌های فعالین پوشاک مسئله فروش و بازار عنوان شد و علارقم آموزش مهارت های دوخت و دوز و توانایی بالا در این حوزه از مهارت های فروش و بازاریابی بهره ای نداشته و نیاز به آموزش های مهارت های فروش و بازاریابی از نیازهای عمده فعالین مشاغل خانگی و به خصوص در حوزه پوشاک عنوان گردید.
در ضمن با اشاره به قیمت های بالای مزون دوزی و عدم نظارت بر آنها، به عوامل تولید و مواد اولیه که موجب بالا بردن قیمت های تمام شده پوشاک می‌شوند اشاره نموده و رقبت برای خرید برند های خارجی ارزان تر را نیز از عوامل عدم موفقیت مشاغل خانگی در حوزه پوشاک عنوان نمودند.  
در این نشست فعالین حوزه پوشاک استان فقدان رشته های مناسب با این حوزه به خصوص رشته برشکاری صنعتی در مراکز آموزشی استان را نیز از معضلات این حوزه دانسته و خواستار احیای خانه مد با حمایت اداره ارشاد اسلامی و تامین مواد اولیه با قیمت های مناسب شدند.
از دیگر خواسته‌های پیشرانهای مشاغل خانگی در رسته پوشاک می توان به نیاز به برگزاری جشنواره لباس‌های داوری شده، ایجاد پلتفرم فروش فیزیکی و مجازی توسط افراد متخصص، ایجاد رویدادهای فروش عمومی وارتباط مداوم تولید کنندگان، فروشندگان و صاحبان برند جهت ایجاد برند مشترک پیشران‌ها عنوان شد.
در این نشست مشترک تولید محصول رقابت پذیر، تولید انبوه و پیوسته، تخصصی کردن تولیدپوشاک و نوآوری در پوشاک، از اقدامات لازم برای این حوزه مشخص شد که مقرر گردید با تعامل با دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی استان در جهاددانشگاهی مازندران نسبت به تحقق آن اهتمام ورزند.