اخبار

نصب و تحویل تجهیزات یک کارگاه شیرینی پزی در روستای دوبندار اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۱/۰۶/۱۲

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از نصب و تحویل تجهیزات مورد درخواست یک تولیدکننده کیک و شیرینی در روستای دوبندار شهرستان اندیمشک با اعتباری بالغ بر 23 میلیون تومان خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با اشاره به بازدید تیم اجرایی طرح از کارگاه تولید کیک و شیرینی فاطمه نوروزی و همسرش در نهم خردادماه سال جاری، اظهار کرد: باتوجه به مشکلات این کارآفرین در تأمین تجهیزات موردنیاز کار و از سوی دیگر علاقمندی و توانمندی وی که با همان امکانات و ابزارهای اولیه انواع کیک و شیرینی را با کیفیت بالا در کارگاه تولید می کرد، این موضوع در دستور کار دبیرخانه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خانم نوروزی با همین کسب و کار کوچک برای 2 نفر از بانوان محله نیز ایجاد اشتغال کرده است، گفت: در بازدید انجام شده نوروزی برای توسعه کسب و کار خود درخواست حمایت برای تهیه ابزار و تجهیزات کارگاه خود را داشت که با پیگیری موضوع از طریق یک مؤسسه خیریه، قرار شد هزینه این تجهیزات به صورت تسهیلات قرض الحسنه تأمین اعتبار شود.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: با تأمین این اعتبار یک دستگاه یخچال و یک همزن حرفه ای با هزینه ای حدود 23 میلیون و 400 هزار تومان خریداری و به این تولیدکننده تحویل داده شد. این مبلغ با کارمزد 2 درصد و به صورت اقساط 36 ماهه باید بازپرداخت شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.