اخبار

رایزنی مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی خوزستان با مدیر شرکت تافته مُد سونیا اهواز

خوزستان

۱۴۰۱/۰۶/۲۹

خلاصه خبر

در راستای بررسی زمینه های همکاری مشترک، جلسه مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با مدیر شرکت هنری تافته مُد سونیا اهواز برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، در این جلسه که یک شنبه، 30 مردادماه 1401در محل دبیرخانه طرح برگزار شد، نوروزی مدیر شرکت تافته مُد سونیا و آموزشگاه تافته به بیان گوشه ای از سوابق و فعالیت های خود پرداخت و اظهار کرد: از 12 سالگی کار خیاطی را انجام می دادم؛ در حال حاضر کارشناسی ارشد رشته خیاطی را دارم و به عنوان کارشناس داور مسابقات خیاطی در استان و مربی خیاطی هم فعالیت کرده ام؛ همچنین در دانشگاه تدریس می کنم. در آموزشگاه هم به کار آموزش و هم تولید می پردازم.
وی به برنامه خود برای توسعه کارش هم اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابزار و تجهیزات کافی در اختیار ندارم زیرا آموزشگاه مورد سرقت قرار گرفت و بخشی از تجهیزات آن به سرقت رفت. به همین دلیل اگر بتوانم وام یا تسهیلاتی دریافت کنم می توانم تجهیزاتم را جایگزین کرده و فعالیت هایم را توسعه دهم.
مدیر آموزشگاه تافته با بیان اینکه نیروهایش را معمولا از میان افراد جوان و کارورزهای دبیرستان و دانشگاه انتخاب می کند، گفت: این افراد انگیزه بالاتر و قدرت یادگیری بهتری دارند و از سوی دیگر می توانند با آموزشی که دریافت می کنند برای آینده خود سرمایه گذاری کنند. 
نوروزی همچنین این را گفت که با بودجه ای که اداره ارشاد در اختیارش قرار داد برای کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار و مادران کودک کار، دوره آموزش خیاطی برگزار کرد تا صاحب شغل شوند. وی ادامه داد: با اداره بهزیستی هم قراردادی منعقد کردم و به صورت رایگان به مددجوهای آن ها آموزش می دادم. قصد دارم در نهایت دستاوردهای این آموزش ها را در قالب یک نمایشگاه در همان محل آموزشگاه به نمایش بگذارم.
وی افزود: دوستانی دارم که در شهرها و استان های دیگر مثل اراک و خراسان تولیدی پوشاک دارند و طرح، الگو و پارچه را از آن ها می گیرم و از صفر تا صد کار را انجام  می دهم. یکی از مسائل استان این است که اغلب افراد تک بُعدی هستند و تیم کاری ندارند. در حال کار با برخی دانشجوها برای دوخت لباس اسلامی هستم و می خواهم دوره ای را به همین منظور برگزار کنم که مدرس آن را از تهران دعوت کرده ام و قرار است طراحی لباس دیجیتال را آموزش بدهد.
این مدیر شرکت هنری تافته مُد سونیا با بیان اینکه اغلب افراد جوان تمکن مالی کافی برای تهیه ابزار کار و حتی پرداخت هزینه آموش را ندارند، گفت: با این وجود ترجیح می دهم از میان افراد جوان نیرو استخدام کنم و آن ها را آموزش بدهم. در حال حاضر 15 نیرو شامل 4 نفر دانشجو و 11 نفر دیپلمه، دارم. بیشتر تمرکزم روی لباس اجتماع و لباس ایرانی اسلامی با تمرکز بر المان های اسلامی به روز، است.
همچنین در این جلسه شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، درباره شبکه پوشاک و مزایای عضویت در شبکه توضیحاتی را ارائه و اظهار کرد: در شبکه پوشاک موفق شدیم همکاری های مؤثر و ارزشمندی میان تولیدکنندگان پوشاک استان برقرار کنیم که در توسعه کسب و کار آن ها تأثیرگذار بوده است.
وی پیشنهاداتی درخصوص امکان همکاری دانشجویان با بازار و تولیدکنندگان و معرفی دانشجویان، مطرح کرد که خانم نوروزی معتقد بود بازاری ها حرف دانشگاهیان را نمی پذیرند و بالعکس. تقی نژاد همچنین با توضیح ابعاد و مزایای طرح تصریح کرد: می توانیم با همکاری یک موسسه خیریه ابزارلازم را برای افرادی که علاقمندند و واقعا می خواهند کار کنند، تهیه کنیم.
در پایان این جلسه قرار شد مسائل طرفین بیشتر بررسی شود و همچنین مدیر اجرایی طرح بازدیدی از آموزشگاه خانم نوروزی داشته باشد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.