اخبار

صدور بیش از 900 گواهینامه آموزش های مهارتی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۱/۰۷/۱۰

خلاصه خبر

در ادامه روند فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، به متقاضیان 13 رسته شغلی در این استان که دوره های آموزش مهارتی را توسط پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طی نموده اند، گواهینامه پایان دوره اعطاء گردید.


متن کامل خبر

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از صدور بیش از 900 گواهینامه آموزش های مهارتی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری، در ادامه روند فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، به متقاضیان 13 رسته شغلی  در این استان که دوره های آموزش مهارتی را توسط پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طی نموده اند، گواهینامه پایان دوره اعطاء گردید.
معاون آموزش جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی، آموزش مهارت‌هاي كارآفريني و كسب وكار براي متقاضيان راه‌اندازي مشاغل خانگي   و نیز  خوداشتغالی متقاضیان ورود به بازار کار در اجرای فاز سوم جهت اتصال به بازارمتقاضیان به صورت هدفمند انجام شد.
به گفته حسین پور، گواهینامه 14 نفر از متقاضیان حکاکی روی فلز(قلم زنی) و 20 نفر از متقاضیان بافنده سنتی(بافت دومیل) در شهرستان بروجن، 69 نفر از متقاضیان دست بافته های داری و دستگاهی(قالیبافی) در شهرستان های شهرکرد، سامان، بروجن، لردگان و فارسان، 199نفر از متقاضیان دست بافته های داری و دستگاهی(گلیم بافی) در شهرستان های شهرکرد، سامان، فارسان و لردگان و 17نفر از متقاضیان دست بافته های داری و دستگاهی(تابلو فرش) در شهرستان های شهرکرد، سامان، فارسان و لردگان  صادر شده است.
وی همچنین از اعطاء گواهینامه به 154 نفر از متقاضیان بافنده سنتی (نخ ریسی) در شهرستان بن و بروجن، 44 نفر از متقاضیان پرورش دهنده طیور(مرغ بومی) در شهرستان فارسان و لردگان، 244 نفر از متقاضیان تولید زعفران در شهرستان های شهرکرد، سامان، فارسان و لردگان، 47 نفر از متقاضیان تولید گیاهان دارویی در شهرستان های شهرکرد و لردگان، 50 نفر از متقاضیان دوزنده لباس محلی در شهرستان های فارسان و لردگان، 28 نفر از متقاضیان خیاطی(نازک دوزی) در شهرستان های شهرکرد، سامان،لردگان و فارسان، 12 نفر از متقاضیان تولید و بسته بندی میوه خشک در شهرستان سامان و7 نفر از متقاضیان پرورش زنبور عسل و فرآورده های آن در شهرستان فارسان، خبر داد.
قابل ذکر است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی و جهاد دانشگاهی در قالب 3  فاز و در 31 استان در حال انجام است.