اخبار

تأکید بر عملگرا و جدی بودن در هفتمین جلسه شرکت بازاریابی پوشاک خوزستان

خوزستان

۱۴۰۱/۰۷/۱۸

خلاصه خبر

هفتمین نشست هم اندیشی پیشرانان منتخب پوشاک با تیم اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان به منظور تأسیس شرکت بازاریابی تخصصی پوشاک با برآورد هزینه ها، آورد مالی هریک از اعضا و امور تشریفات اجاره دفتر شرکت، برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، در این جلسه که یک شنبه، 10 مهرماه 1401 با حضور سیدرضا علوی مشاور، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی، مرضیه باقری بابااحمدی کارشناس اجرایی طرح و همچنین فاطمه طاهری فر، مریم دانش و نادیا علی نجاتی پیشرانان شبکه پوشاک استان در محل سازمان مرکزی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، خانم علی نجاتی ریاست و خانم دانش دبیری جلسه را برعهده داشت.
در این جلسه علوی مشاور طرح با یادآوری نقش جهاددانشگاهی در این طرح به عنوان تسهیلگر، اظهار داشت: این تسهیلگری مادام العمر و همیشگی نیست و طرح هم در نهایت روزی تمام می شود؛ مانند کودکی که یک روز باید راه برود و بزرگ شود، شرکت شما هم باید راه خودش را پیدا کند و به همین دلیل از شما می خواهم خودتان هماهنگی و مدیریت این جلسات را برعهده بگیرید و اگر جایی احساس می کنید چیزی به صلاح تان نیست و چالشی وجود دارد آن وقت ما می توانیم به شما کمک و باهم همفکری کنیم که آن چالش رفع شود و بدانید به نفعتان است.
وی با تأکید براینکه جلسات فقط منوط به تصمیم گیری و تصمیم سازی است، گفت: طی هفته باید وقت و انرژی بگذارید و شاید لازم باشد خودتان جلسات بیشتری بگذارید که کار جلو برود.
در این جلسه مصوب شد از این به بعد هماهنگی جلسات از سوی هیأت مدیره انجام و اطلاع رسانی شود. همچنین با بیان دستورجلسه و گزارش اقدامات و مصوبات جلسه پیشین، اعضا به بیان اقدامات انجام شده و چالش های هر موضوع اعم از اشغال محل دفتر شرکت، انجام تشریفات اداری و مالی و تهیه ملزومات و تجهیزات موردنیاز پرداختند.
مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همچنین درباره نظر اعضا برای به تأخیر انداختن انعقاد قرارداد اجاره دفتر شرکت، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم این ریسک را نکنید و هرچه زودتر قراردادتان را نهایی کنید.
همچنین در این جلسه با توجه به لزوم مشورت و همفکری با خانم صالحی چلچه از اعضای هیأت مدیره، تماس تلفنی با وی برقرار و نظرات و گزارش اقدامات این پیشران در جلسه بیان شد.
علوی با تصریح بر لزوم عملگرا بودن، افزود: چیزی را به بعد از جلسات موکول نکنید. جلسات برای همین بحث ها و تصمیم گیری ها است. به این منظور با نظر موافق اعضا مقرر شد جلسات داخلی اعضای هیأت مدیره به طور منظم و هفتگی در روزهای پنج شنبه ساعت 9 صبح برگزار شود. همچنین جلسات مشترک سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
در ادامه این جلسه و ذیل مصوبات، اعضا در خصوص استعلام قیمت، هزینه های دفتر و میزان آورد مالی هر یک اعضا، نظرات خود را مطرح کردند و مصوب شد سه شنبه، 12 مهرماه با سرمایه اولیه هر نفر 10 میلیون تومان و در مجموع 40 میلیون تومان، اعضا با حضور در یکی از شعب بانکی نسبت به افتتاح حساب مشترک به عنوان حساب حقوقی شرکت، اقدام کنند.
همچنین در این جلسه اعضا بر ثبت شرکت هم تأکید داشتند که علوی در این خصوص عنوان کرد: می توانید این کار را هم انجام دهید اگرچه در این مرحله خیلی مهم نیست. در واقع سخت افزار چندان مهم نیست ولی حواستان باشد اگر می خواهید این کار را شروع کنید درست شروع کنید و تا آخر راه بمانید.
در ادامه گزارش اقدامات، باتوجه به انجام ندادن برخی بندها از سوی اعضا، برای خانم دانش 3 امتیاز منفی، خانم ها طاهری فر و صالحی چلچه 2 امتیاز منفی و خانم علی نجاتی یک امتیاز منفی منظور شد. علوی درباره دلایل اعضا درباره علت انجام نشدن برخی مصوبات، گفت: راه حل پیدا کنید. هیچ بهانه ای به هیچ دلیلی قابل قبول نیست؛ کسب و کار بی رحم است و به همین دلیل تأکید می کنم که جدی باشید.
در خصوص مصوبه افتتاح حساب مشترک، علوی این نکته را هم متذکر شد که اگر در مراجعه به بانک به شما گفته شد که یک کارت می شود صادر کرد یا دسته چک به نام یک نفر می تواند باشد از همین حالا مشخص کنید که به نام خانم نجاتی باشد زیرا قرارشد ایشان تنخواه گردان باشند. ممکن است هم بانک بگوید برای 2 نفر می تواند صادر کند، پس نفر دوم را هم مشخص کنید. اگر قرار است دفترخانه بروید، زمان، دستور کار و ملزومات آن را نیز مشخص کنید.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.