اخبار

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خبر داد:

خراسان رضوئ

۱۳۹۹/۰۷/۱۵

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد سخدری با بیان این مطلب گفت: در طرح پیاده سازی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی استان خراسان رضوی جهاددانشگاهی با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اجرای طرح در ۳ فاز موفق شد تاپایان سال ۱۳۹۸ تعداد 4127 نفر از شاغلان خانگی را به بازار و بنگاه‌های بالادستی متصل کند که در سال‌جاری و با شروع طرح ملی توسعه مشاغل خانگی این طرح مورد استقبال متقاضیان قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال جاری از روز پنج‌شنبه ۶ شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به سامانه inhb.ir که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارائه اطلاعات خواسته شده و ثبت‌نام اقدام کنند.

وی هدف از این طرح را  ایجاد الگوی تعاملی با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در این پروژه و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی  و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرا از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی دانست.

وی تاکید  کرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی سهمیه استان در اجرای این طرح در سال جاری را 1000 نفر اعلام کرد.

وی  عنوان کرد: با توجه به آسیب‌های وارد شده به بسیاری از مشاغل براثر شیوع کروناویروس و شرایط ناشی از آن، لزوم توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با هدف کمک به رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور، باتکیه بر فعال‌سازی افراد و بنگاه‌های پیشران (پشتیبان ) به عنوان یکی از ضروریات برنامه‌های اشتغال محور استان در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر سخدری خاطرنشان کرد: با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، می‌توان شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد استان به ویژه در سال جهش تولید بود.