اخبار

ارائه راهکارهای افزایش فروش به تولیدکننده ترشی و شوریجات در اهواز

خوزستان

۱۴۰۱/۰۷/۲۷

خلاصه خبر

جلسه مشاوره تخصصی کسب و کار با موضوع سیستم سازی برای تولیدکننده ترشی و شوری جات در اهواز و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، در این جلسه که یک شنبه،17 مهرماه 1401 با حضور سیدرضا علوی مشاور و شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و همچنین سمیه صیدال تدوئی تولیدکننده ترشی و شوریجات با برند "سیرناع" در سالن جلسات سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، صیدال تدوئی به ارائه یک گزارش از اقدامات انجام شده خود پرداخت و اظهار کرد: سه دستگاه کولر بلااستفاده شخصی به کارگاه آوردم و در بخش های مختلف نصب کردم و اکنون مشکل سرمایش سوله های کارگاه حل شده است.
وی همچنین با اشاره به مشکل دستگاه بسته بندی خود، گفت: با پیگیری که انجام دادم، کارخانه مربوطه دستگاه را با هزینه ای حدود 4 میلیون تومان تغییر می دهد. 2 ویزیتور جدید هم جذب کردم که فعلا قرار است در شیفت بعدازظهر با ما همکاری کنند. در این مدت فروش محصولات افزایش پیدا کرد و هرچه در انبار موجود بود، به فروش رفت.
این تولیدکننده ترشی و شوری جات خاطرنشان کرد: یک مشتری هم از گچساران به ما مراجعه کرد که با توجه به اینکه رستوران دارد و سفارش بالایی از شرکت های پتروشیمی و ... دریافت می کند، محصول را بسیار پسندید و گفت تمایل دارد به طور نقدی خرید کند، ولی به دلیل بُعد مسافت باید هزینه های حمل و نقل را هم متقبل شود و ترشی را در بسته بندی های کوچک یک نفره می خواهد. لازم است مذاکره بیشتری با او داشته باشم.
صیدال تدوئی افزود: یک دستگاه بسته بندی جدید هم می خواهم تهیه کنم که قیمت آن حدود 30 میلیون تومان است و هم بسته بندی و هم تزریق گاز را انجام می دهد. به دلیل آنکه فروش عمده انجام می دهم بیشتر شرکت های پخش مواد غذایی مشتری محصولاتم هستند که سود آن نسبت به بسته بندی های کوچک سوپرمارکتی و رستورانی خیلی کمتر استبه همین دلیل می خواهم سراغ بسته بندی های کوچک بروم. 2 ویزیتور خانم هم استخدام کرده ام که فروش روزانه خوبی داشته اند.
وی با اشاره به انتشار آگهی جذب فروشنده در سایت دیوار، گفت: برای توسعه فرو.ش خود در سطح استان، تصمیم به افزایش فروشندگان دارم. در این مورد نیز یک نفر از اندیمشک و یک نفر از حمیدیه تماس گرفتند که تصمیم دارم آن ها را جذب کنم.
همچنین در این جلسه سیدرضا علوی مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، پیشنهادها و راهکارهایی در خصوص مسائل کسب و کار این پیشران مطرح و عنوان کرد: در خصوص مشتری های شهرستان، هزینه حمل و نقل را جداگانه برای آن ها حساب کنید که فکر نکنند محصول شما گران است. فروشنده ها و فروش های خانگی را هم زیاد کنید. به طور مثال خانم های خانه دار می توانند ترشی جات شما را به طور مویرگی به دوستان و اقوام خود بفروشند.
وی افزود: اگر فروشنده خانگی بتواند حجم بالاتری از شما خرید کند، چرا تخفیف را به خود این فروشنده ها نمی دهید؟ صیدال تدوئی در پاسخ اظهارداشت: حاضرم به مشتری خانگی با قیمت کمتری بدهم که سود بیشتری از فروش ببرد.
در پایان این جلسه مصوب شد خانم صیدال تدوئی یک جدول تهیه و مشخص کند روی چه حجمی از محصول چه میزان تخفیف می تواند به مشتری بدهد. این جدول برای شرکت های پخش، رستوران ها و فروش های خُرد به طور جداگانه تهیه شود.
همچنین مصوب شد افرادی را برای فروش خانگی و مویرگی پیدا کند و تعدادی از افراد را دبیرخانه طرح به ایشان معرفی کند. وی شرایطی هم برای فروش خانگی مشخص کرد که حداقل خرید در بار اول نباید کمتر از 15 بسته باشد.
مصوب شد باتوجه به برنامه این تولیدکننده برای نصب برچسب آلومینیومی روی ظروف بسته بندی، قیمت و تاریخ تولید محصول را روی آن ها قید کند. همچنین باتوجه به درخواست این پیشران برای خرید تجهیزات جدید، مصوب شد جهت اعطای وام قرض الحسنه، پیش فاکتور دستگاه های مدنظر را به دبیرخانه ارسال کند.
همچنین قرار شد برای افرادی که برای بازاریابی و فروش معرفی می شوند، با همکاری ایشان یک جلسه آموزش بازاریابی برگزار شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.