اخبار

رایزنی با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان برای برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی

خوزستان

۱۴۰۱/۰۸/۱۴

خلاصه خبر

مدیر اجرایی و مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان طی جلسه ای با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان، درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی پیشرانان طرح رایزنی کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، در این جلسه که شنبه 7 آبان ماه در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شد، سیدرضا علوی مشاور طرح با اشاره به تاریخچه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح از حدود 2، سه سال گذشته با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و در همه استان ها اجرا می شود. یکی از کارهایی که باید در طرح انجام شود، برگزاری نمایشگاه برای معرفی هرچه بیشتر محصولات و دستاوردهای پیشرانان طرح است که در همه استان ها چنین نمایشگاه هایی برگزار شده و در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: باتوجه به این موضوع، امروز خدمت شما رسیدیم که باتوجه به تجربیات شما در این زمینه، اگر قرار باشد با همکاری شما نمایشگاه را برگزار کنیم راه آن چیست و چگونه باید کارها را به پیش ببریم که خوزستان نیز در این حوزه از دیگر استان ها عقب نماند و بتوانیم کمکی به پایدارسازی کسب و کارها و اشتغالزایی بانوان در حوزه مشاغل خانگی داشته باشیم.
مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان یادآورشد: تاکنون حدود 4000 نفر در سطح استان شناسایی شده اند که از این تعداد نزدیک به 2000 نفر در طرح جذب شدند؛ به این افراد در زمینه راه اندازی کسب و کار مستقل، خرید ابزار و تجهیزات ، معرفی به بازار  و مشاوره های بازاریابی خدمات ارائه شد و اتفاقات خوبی هم، در بحث معیشت و اشتغال این افراد رخ داده است.  
همچنین در این جلسه رحیم جلیلی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان، با ابراز استقبال از این پیشنهاد برای حمایت از کسب و کارهای خانگی و صنایع دستی، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ها طبق تقویمی که برج 10 هرسال برای سال بعد بسته می شود، اتفاق می افتد و باتوجه به شرایط آب و هوایی استان، از برج 8 تا 12، به صورت فشرده همه نمایشگاه ها زمانبندی می شوند. باتوجه به استقبال خوب از نمایشگاه در این بازه و محدودیت زمانی، درخواست ها تا برج 10 هرسال باید به دست ما برسد با این حال باتوجه به اهداف این طرح ملی، آماده همکاری هستیم که بتوان در فاصله میان نمایشگاه های دیگر و یا درصورت خالی بودن سالن، هم زمان با نمایشگاه های دیگر نمایشگاه مشاغل خانگی نیز برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در تابستان هیچ نمایشگاهی نداریم و به همین دلیل همه فشار کاری در 4 ماه پایانی سال متمرکز می شود؛ از سوی دیگر نمایشگاه، مربوط به بخش خصوصی است و بودجه دولتی به آن تزریق نمی شود و هزینه های 8 ماه دیگر سال نیز باید از محل درآمدهای این چندماه انتهایی، تأمین شود. با این وجود در خصوص هزینه هم نهایت همکاری را خواهیم داشت که این افراد نگرانی بابت آن نداشته باشند.
در پایان این جلسه تقویم نمایشگاه در اختیار ستاد اجرایی قرار گرفت و قرار شد با بررسی آن تاریخ پیشنهادی جهت برگزاری نمایشگاه به شرکت اعلام و سپس پاسخ شرکت نمایشگاه ها درباره امکان برگزاری، به دبیرخانه ابلاغ شود.  
در این جلسه همچنین شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مرضیه باقری بااحمدی کارشناس مستندسازی طرح حضور داشتند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.