اخبار

پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی

يزد

۱۴۰۱/۰۸/۲۱

خلاصه خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: طی ۸ ماهه سال جاری ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرح‌های مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.


متن کامل خبر

محمدرضا فلاحتی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه‌های درآمد و تامین معیشت خانوار‌ها است، گفت: در هشت ماه سال جاری به ۶۵۷ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


وی کل اعتبار ابلاغ شده سال جاری به مشاغل خانگی استان را ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده، سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که شاهد رشد ۲ برابری آن بوده ایم.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: با اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۸۳۲ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.


وی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرح‌ها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی استان پرداخت شده که با پرداخت این تسهیلات، زمینه ایجاد ۸۵۷ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده و مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است.


فلاحتی ادامه داد: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل، حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا کرده که از آن جمله می‌توان به هزار و ۶۸۶ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی اشاره کرد.