اخبار

تولیدکننده عبا و مانتوعبایی اهواز 3 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرد

خوزستان

۱۴۰۱/۰۹/۰۷

خلاصه خبر

پیشران رشته تولید عبا و مانتو عبایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، موفق به اخذ سه میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شهلا علوانی کارآفرین و تولیدکننده محصولات حجاب زنانه با برند "چیکاجحاب" از شهرستان اهواز با معرفی و راهبری کارشناسان طرح، وام اشتغالزایی ردیف مشاغل خانگی خود را دریافت کرد.
این تسهیلات با هدف حمایت از تولید و توسعه کسب  و کارهای خانگی به افراد متقاضی که به صورت مستقل و پیشران (پشتیبان) فعالیت  می کنند اعطا می شود که سقف آن برای افراد مستقل 100 میلیون تومان و برای متقاضیان پیشران که دارای نیروی زیرمجموعه شاغل هستند، 2 میلیارد تومان بوده است. 
متقاضیان پس از ارائه درخواست و تکمیل مدارک جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران، به عنوان بانک های عامل معرفی خواهند شد.
این تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود؛ سهم استان خوزستان از این تسهیلات در سال گذشته 56 میلیارد تومان اعلام و قرار شد با اولویت پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که دارای نیروی زیرمجموعه فعال هستند، پرداخت شود.
شهلا علوانی تولیدکننده انواع عبا و مانتوعبایی با برند "چیکاحجاب" در اهواز است که از سال 1399 با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همکاری دارد و توانسته برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.