اخبار

همکاری کمیته امداد و جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال

قم

۱۳۹۹/۰۷/۱۵

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم سرپرست معاونت آموزشی این واحد در این دیدار به معرفی رسالت، عملکرد و اهداف جهاد دانشگاهی پرداخت و ضمن بیان دست‌آوردهای جهاد دانشگاهی به فعالیت‌های گسترده این نهاد انقلابی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش و اشتغال جهاد دانشگاهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 31 استان اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir برای بهره مندی از مزایای آن در این طرح ثبت نام نمایند.

حسینی افزود: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرقائم به کارفرمایی استانداری قم و عاملیت جهاد دانشگاهی، مسأله‌های اصلی و اولویت دار محله را احصاء و گردآوری کرده است و به دنبال ارائه راهکار و مطالبه‌گری و حل مشکلات محله می‌باشد و امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه‌های اجرایی بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.

در ادامه این دیدار یاسر شریفی مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در جهاد دانشگاهی استان قم گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی با انجام فعالیت‌های ترویجی به دنبال ایجاد فرهنگ نوآوری و ایده‌پردازی در استان است.

وی با اعلام آمادگی مرکز مشاوره شغلی و کسب و کار جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمت به متقاضیان، به اقدامات این سازمان در طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با شروع طرح توسعه مشاغل خانگی به دنبال الگویی نو و جدید در راستای ایجاد اشتغال خانگی است و این طرح در سه فاز شناسایی مزیت ها شغلی استان و مشاوره، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار برای 1500 نفر در استان قم انجام می شود و با همکاری دستگاه های اجرایی به دنبال هم افزایی در این طرح هستیم.

در ادامه این نشست مهرداد مصلح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیز: با اشاره به ظرفیت‌های مناسب جهاد دانشگاهی گفت: کمیته امداد آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف است و بطور ویژه به صورت تخصصی در زمینه‌های اشتغال و دفتر تسهیلگری آماده توسعه همکاری های مشترک هستیم.

وی گفت: پروژه هدایت شغلی و مشاوره کارافرینان در این نهاد در حال انجام است و می‌توانیم از ظریفت مرکز مشاوره شغلی جهاد نیز استفاده نماییم.

وی همچنین با اشاره به پروژه راهبری شغلی در کمیته امداد گفت: با ورود ذی‌نفعان کارآفرینی، این پروژه در حال  انجام است و در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی با مشکل منابع مواجه نیستیم