اخبار

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ۳ هزار نفر در اصفهان

اصفهان

۱۳۹۹/۰۷/۱۶

متن کامل خبر

حسین باقری در نشست هماهنگی اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مغفول در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی و ایجاد یک نگاه جدید به مشاغل خانگی، ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را تصویب  کرده و در حال حاضر در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را، ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق توسعه کسب و کارهای خانگی و محلی  و اتصال پایدار به بازار عنوان کرد و افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شامل سه مرحله شناسایی مزیت ها و فرصت ها، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار است.

باقری با بیان اینکه در این طرح توانمند سازی اقتصادی ۵۴۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: سهمیه استان اصفهان در این طرح ۳ هزار نفر است.

این مقام مسئول مداخله توسعه ای دستگاه های اجرائی و همچنین شناسائی پتانسیل ها و مزیت های نسبی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی که توان مشارکت در اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی دارند را از نکات مهم و کلیدی  اجرای این طرح عنوان کرد.

باقری با بیان اینکه اجرای این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد، افزود: جهاد دانشگاهی استان اصفهان از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و همکاری با این واحد به منظور آسیب شناسی وضع موجود و شناخت مشاغل خانگی مزیت دار در اجرای موفق طرح توسعه مشاغل خانگی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین گفت: در اجرای این طرح، برنامه‌هایی همچون توانمندسازی، هدایت و مشاوره، راه‌اندازی و تثبیت فعالیت‌های اقتصادی و آشنایی با انواع مدل های کسب وکار باعث بهبود فرآیند تولیدات و محصولات، حرکت به سمت کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی و همچنین رشد مشاغل خرد و خانگی، خواهد شد.

وی تاکید کرد: در طرح مذکور، تمرکز بر اعطای وام کم بهره نبوده و مشاوره و توانمندسازی افراد، قبل از معرفی به نهادهای مالی صورت خواهد گرفت.

سرپرست مدیریت کارآفرینی و  اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخورداری از حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند) از شرایط شرکت متقاضیان در این طرح است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان در این طرح از ششم شهریور آغاز شده و تا پنجم آبان ماه ادامه دارد، افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه inhb.ir در بخش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هر یک از رسته‌های منتخب ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، این جلسه با حضور مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، نماینده دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.