اخبار

مشاغل خانگی و کاهش آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۶

متن کامل خبر

نشست هم‌اندیشی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی امروز با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری ، مدیران اجرایی این طرح، در دفتر مدیرکل اجتماعی استانداری برگزار شد.


در ابتدای این نشست، مهندس نوری ، مدیر اجرایی طرح در استان ضمن معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ظرفیت‌هایی که در این زمینه در استان وجود دارد، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور و از جمله در استان است که در حقیقت گامی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.

این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است.

رویکرد اجرایی این طرح هم افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت تمامی مجموعه های فعال در این حوزه جهت انجام یک کار گزین است.
محمد میهنی ، مدیرکل اجتماعی استانداری استان نیز در ادامه با بیان اینکه مشاغلی خانگی از مسائل و موضوعات اساسی استان است و مشاغل خانگی را نه به عنوان یک شغل بلکه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در نظر باید گرفته شود که حتی اگر منافع مالی آن در ابتدا کم باشد ، می تواند بازدارنده آسیب های اجتماعی باشد و افزود: در این راستا نیاز به ایجاد یک همگرایی و اجماع بین همه دستگاه های اجرائی مرتبط به این موضوع به شدت احساس می شود.
وی بیان کرد: از ظرفیت افراد ذی نفوذ و معتمدین استفاد شود زیرا جامعه ای رشد میکند که همه افراد پای کار و دخیل باشند.
مهندس داودی‌راد، کارشناس اجرایی طرح نیز در پایان این نشست به حمایت از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مبتني بر ظرفيت هاي بومي و محلي راهكاري است كه علاوه بر رونق توليد و اشتغالزايي براي افراد، پيامدهاي مثبت اجتماعي به همراه دارد و باعث كاهش آسيب‌ها و ناهنجاري‌هاي مختلف خواهد شد.