اخبار

توانمندسازی ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گلستان

گلستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹

متن کامل خبر

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان از اشتغال ۲۰۰ نفر در استان در راستای اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبرداد.
الهه غیناقی اظهار کرد: اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از سال ۹۸ طبق تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت کار و جهاد دانشگاهی در سطح کشور آغاز شد. سهمیه استان گلستان در این طرح، توانمندسازی ۲۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در نظر گرفته شد.
وی تصریح کرد: توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی این زنان که پشت نوبتی‌های کمیته امداد و بهزیستی بودند، با آموزش در رشته‌های مختلف مشاغل خانگی از جمله خیاطی در دستور کار قرار گرفت. این گروه از بانوان پس از توانمندسازی، توسط پیشرانان جهت تولید و بازار فروش حمایت شدند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان هدف از اجرای این طرح را بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، تکمیل زنجیره ارزش و بالابردن درآمد متقاضیان برشمرد.
غیناقی افزود: در راستای اجرای این طرح، شناسایی افراد، مشاوره، استعداد سنجی، آموزش و اتصال به بازار این ۲۰۰ زن سرپرست خانوار انجام شده است.
غیناقی با اشاره به اینکه این طرح در قالب‌های مختلف قابل اجرا است، گفت: در حال حاضر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال اجرا است و زنان سرپرست خانوار در این طرح در اولویت قرار دارند. مرحله ثبت‌نام در این طرح تا پایان مهرماه ادامه دارد.