اخبار

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان در ایلام تجربه‌ای موفق است

ايلام

۱۳۹۹/۰۷/۱۹

متن کامل خبر

مدیرکل زنان خانواده استانداری ایلام گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با نظارت اداره کار و همکاری جهاد دانشگاهی ایلام با رویکرد اتصال به بازار، در حال اجرا است.

زینب شیرخانی اظهار کرد: تحکیم اقتصادی خانواده  یکی از راه کارهای برون رفت ازوضعیت کنونی است و معیشت خانواده ها، خصوصا زنان سرپرست خانوارو بدسرپرست  در گرو توانمندسازی اقتصادی آن‌ها استو اگر این قشر بدانند که  چگونه محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند، قدم بزرگی در ترمیم معیشت این اقشار آسیب‌پذیر انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این طرح در استان در رسته‌های شغلی «نخ ریسی» و «سفالگری» در حال انجام است، تصریح کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر مشاغل بومی است که طبق تفاهم‌نامه سه‌جانبه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در استان ایلام اجرا می‌شود.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری ایلام، از ایجاد یک شبکه اشتغال در زمینه  نخ‌ریسی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا هم برند ایجاد شود و هم فروشگاه مجازی را راه‌اندازی کنیم.

شیرخانی تصریح کرد: یکی از نتایج  این فعالیت این بوده که نخ‌ریسی دستی به نخ‌ریسی نیمه‌اتوماتیک تبدیل شده و امیدواریم کار با دستگاه دوک نخ‌ ریسی دستی در جامعه‌ی هدف، کنار گذاشته شده شود.

وی افزود: دفتر امور زنان و خانواده استانداری نیز توانمندسازی زنان به خصوص سرپرستان خانوار یا بد سرپرست را در دستور کار خود داده و از همکاری‌های علمی و اجرایی جهاددانشگاهی در این زمینه استقبال می‌کنیم.