اخبار

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹

متن کامل خبر

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان با حضور مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان و جمعی از مسئولان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

در این مراسم مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان اولین و پایدارترین مجموعه اتصال دهنده علم و صنعت در کشور است، گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه، گسترش ایده ها و تجاری سازی آن ها با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل استان همدان بسیار با اهمیت است که جهاددانشگاهی در این راه می‌تواند راهگشا باشد.

احمد توصیفیان افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کاری مشترک بین اداره کار و تعاون و جهاد دانشگاهی است که میتواند زمینه‌ساز همکاری‌های بعدی همچون راه اندازی کسب  و کار، کارآفرینی، مشاوره‌‌دهی در کسب و کار، برگزاری استارتاپ ها و کارهای این چنینی باشد.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی در کشورهای توسعه یافته نیز دنبال می‌شود، بیان کرد: کاهش هزینه‌های آب، برق، رفت و آمد و نیروی کار، بهره‌وری کامل و حتی تحکیم بنیان خانواده از جمله مزیت‌های مشاغل خانگی نسبت به سایر حوزه های کسب و کار است که نشان از اهمیت آن دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: در سال جاری 60 میلیارد ريال تسهیلات با نرخ 4 درصد برای مشاغل خانگی در نظرگرفته شده است که در سال گذشته نیز به 804 نفر حدود 100 میلیارد ريال تسهیلات پرداخت شد.

توصیفیان با بیان اینکه دستگاههایی همانند بهزیستی و کمیته امداد نیز تسهیلاتی برای مشاغل خانگی اعضای خود در نظر دارند، افزود: میتوان در هر شهرستان با بهره‌گیری از شرکت‌های پشتیبان هم در پیشبرد اهداف و هم پرداخت تسهیلات راهگشا بود.

وی تصریح کرد: اشتغال و کارآفرینی میتواند خدمتی ماندگار از سوی جهاد دانشگاهی باشد که علاوه بر تقویت مجموعه خود، وارد فاز درآمدزایی و ارتباط و تعامل با سایر دستگاه ها مثل میراث فرهنگی شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: در رشته سفال؛ یکی از رشته های طرح مشاغل خانگی، کار برای انجام بسیار است که شناسنامه دار کردن طرح ها در اولویت قرار دارد.

توصیفیان اظهار کرد: کرونا تأثیر بسیاری بر فروش و بازار محصولات سفال داشته که با برندسازی، ایجاد بازار مجازی و دیجیتال مارکتینگ میتوان بخشی از مشکل را رفع کرد.