اخبار

کلیه دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استفاده کنند.

هرمزگان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹

متن کامل خبر

ایسنا/هرمزگان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی سریعاً در راستای استفاده از ظرفیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اقدام کنند، گفت: باید به‌جای آمارسازی از ظرفیت‌های مثبت این طرح استفاده کنیم.

ایرج حیدری، صبح امروز (۱۶ مهرماه) در نخستین جلسه "شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" در هرمزگان، اظهار کرد: اولین کاری که اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی هرمزگان به‌عنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باید انجام دهند، توجیه کامل کلیه دستگاه‌های اجرایی اثرگذار در راستای به نتیجه رساندن این طرح است.

وی عنوان کرد: اداره‌کل تعاون و جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت صداوسیما برای معرفی این طرح به جامعه هدف خود استفاده کنند و در این راستا باید اطلاعات را با زبان ساده و عامیانه مطرح کنند تا تأثیرگذاری بهتری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی سریعاً در راستای جذب افراد برای ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، عملیات را آغاز کنند و آمار روزانه‌ای به استانداری هرمزگان ارائه دهند، افزود: ما باید از ظرفیت مثبت این طرح استفاده کنیم و نباید به سمت آمارسازی برویم و مشاغل دیگر را تحت تأثیر قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این جلسه بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی درنتیجه آسیب‌شناسی اجتماعی و مطالعات گسترده بر اساس مزیت‌های اقتصادی منطقه‌ای در سه فاز "شناسایی فرصت‌ها و زمینه‌ها"، "توانمندسازی و شبکه‌سازی" و "اتصال به بازار" در و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و خانگی در ۳۱ استان کشور در حال اجراست. این طرح ابتدا در ستاد مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تصویب رسید و توسط جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: از کلیه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و فعالان اقتصادی درخواست می‌کنیم در راستای اطلاع‌رسانی این طرح به جامعه هدف مار را یاری کنند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: فراخوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از ۶ شهریورماه امسال آغاز شده و شتاب ثبت‌نام از اواخر شهریورماه صورت گرفته است که مطابق دستورالعمل‌ها استان هرمزگان ظرفیت جذب دو هزار و ۳۰۰ نفر را در این طرح دارد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام این طرح تا پنجم آبان ماه تعیین شده است، افزود: در این طرح افراد به یک زنجیره اشتغال متصل می‌شوند به‌نحوی‌که برخی که دارای مشاغل کوچک هستند، کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهند و برای برخی نیز فضای کسب‌وکار ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز در این جلسه گفت: مدل راهبری کمیته امداد درزمینهٔ توسعه مشاغل خانگی احیای پشتیبانان است، ما افرادی که در مشاغل خانگی توانمند هستند را شناسایی کرده و سایر افراد را به آن‌ها وصل می‌کنیم. تنها راه توسعه مشاغل خانگی جذب لیدرها و پشتیبان‌ها است.

در ادامه مدیرکل صنعت معدن و تجارت هرمزگان، مدیرکل بنیاد شهید استان و نمایندگانی از اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شهرداری بندرعباس و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ضمن ابراز حمایت کامل دستگاه‌های متبوع خود از این طرح به بیان نوع کمک‌ها و فعالیت‌هایی که می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی انجام دهند، پرداختند.