اخبار

فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی در جهت اشتغال

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹

متن کامل خبر

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی به سمت حوزه اشتغال و کارآفرینی سوق داده شده است.

علی کلانترنیا در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با بیان اینکه کسب و کار چالشی‌ترین حوزه در کشور است، گفت: در سطح کشور جهاد دانشگاهی ثابت کرده که همواره به حوزه های چالشی ورود پیدا می‌کند که همین رسالت جهاد است.

وی اظهار کرد: به دنبال رفع مسئله اشتغال، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد چرا که اشتغال با موضوعاتی چون ازدواج، آسیب‌های اجتماعی، طلاق و تحکیم بنیان خانواده وابسته و ارتباطی تنگاتنگ دارد.

کلانترنیا با بیان اینکه در مجموعه جهاددانشگاهی از تمامی توان معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در این حوزه استفاده می‌کنیم ادامه داد: فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی به سمت حوزه اشتغال و کارآفرینی سوق داده شده چرا که پژوهش باید در جهت تولید ثروت و ایجاد کارآفرینی باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان، مرکز پژوهشی سفال و سرامیک را گواه بر این ادعا دانست و افزود: جهاد دانشگاهی در این مرکز به دنبال تولید محصولات دانش بنیان سفال و سرامیک است تا به اشتغال‌زایی، صادرات و در نهایت ثروت برسد.

وی ادامه داد: دبیرخانه این طرح پیش از این کار خود را آغاز کرده بود اما امروز با حضور مسئولین به طور رسمی فعالیت خود را دنبال می کند.

کلانترنیا تصریح کرد: در حال هماهنگی با پیشرانان این طرح هستیم و با رایزنی با فرمانداری ها، بنر طرح مشاغل خانگی در همه شهرستان های استان نصب خواهد شد.