اخبار

توسعه مشاغل خانگی، خودکفایی و اشتغال پایدار

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰

متن کامل خبر

‎نشست هم‌اندیشی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور ریاست جهاددانشگاهی استان، معاونت خودکفایی و اشتغال ، سایر مدیران مربوطه اداره کل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) و مسوولان اجرایی طرح برگزار شد.


منصور تاجری ، رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان داشتند مجموعه جهاددانشگاهی به‌دنبال انجام کارهای گزین است، کارهای شاخصی که نیاز به تجربه، دانش و همت جهادی دارد، زیرا این ظرفیت در نیروهای جهادگر این نهاد وجود دارد و نمونه کارهای شاخص آن امروز در حوزه‌های مختلف، مشهود است از این رو این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است.
وی با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بیان کرد: مسأله بیکاری از موضوعات مبتلا به جامعه است، به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان که این مسأله اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. این طرح نیز در راستای رفع مشکل بیکاری، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا می‌شود و توانمندسازی اقتصادی، آثار مثبت اجتماعی و فرهنگی نیز به همراه دارد.
رمضان پودینه ، معاونت خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) نیز در این جلسه بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در شرایط امروز، اهمیت بسیاری دارد و از اهداف و رسالت های امداد می‌باشد اما باید با احتیاط در این حوزه پیش رفت تا بیشترین موفقیت با کمترین اجحاف را به دست آورد.

در ادامه مهندس جهانتیغ مدیر دفتر راهبردی شغلی افزودند: عمده مشکل این مشاغل بازار و فروش می باشد از این رو بستر سازی اقدامات این دو مجموعه میتواند موجبات هم افزایی بیشتررا فراهم آورد. 

مرتضی نوری، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان در این نشست بیان کرد: هم افزایی بین دستگاهی در این طرح یک محور اساسی می باشد لذا امیدواریم با توجه به اقدامات موثر مجموعه امداد شاهد تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت های مشترکی باشیم که میتواند موجبات بهبود وضعیت اشتغال افراد مستضعف در جامعه باشد.

اگر در این مسیر توان هایمان بجای جمع شدن در هم ضرب شود شاهد سرعت گیری مناسب امر اشتغال خانگی در استان خواهیم بود.