اخبار

تا ۶ آبانماه؛ ثبت نام از متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیل ادامه دارد

اردبيل

۱۳۹۹/۰۷/۲۱

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در گفتگوی زنده رادیویی با برنامه «سلام ساوالان» با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای اجرای موفق این طرح در استان‌های پایلوت در سال گذشته، امسال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همت جهاددانشگاهی در ۳۱ استان در حال اجرا است .

وی هدف اصلی این طرح را ایجاد شغل مولد و پایدار در حوزه کسب و کارهای خانگی از طریق شبکه‌سازی و تیم‌سازی عنوان کرد و افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی خانواده‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی، آموزش و توانمندسازی، اتصال به بازار و تجاری سازی عملیاتی خواهد شد، یادآور شد: طرح مذکور زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر را در کشور فراهم خواهد کرد که سهمیه استان اردبیل از این تعداد 2 هزار نفر است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه ثبت‌نام این طرح از ۶ شهریورماه شروع شده و تا 6 آبانماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: متقاضیان دارای مهارت می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی داشتن حداقل 18 سال سن، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی را از شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح عنوان و اظهار کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای بین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، موسسات مالی و اعتباری، سمن‌ها و دستگاه‌های اجرای عمل می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، شناسایی و ارزیابی ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی استان، ایجاد بانک اطلاعاتی از تسهیلگران و پیشران‌ها، آموزش، توانمندسازی، برندسازی و اتصال به بازار را از وظایف این نهاد در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.

اوچی اردبیلی یادآور شد: افتتاح دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی، عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری با دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و انجمن‌های کاریابی استان و تشکیل کارگروه عملی و راهبری متشکل از نمایندگان، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و صاحب نظران این حوزه از اقدامات انجام گرفته در راستای عملیاتی کردن این طرح است.

وی تصریح کرد: به تناسب پتانسیل و میزان فعالیت افراد، رشته خیاطی لباس، چرم دوزی، قالیبافی، بافنده تابلو فرش، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی این طرح در استان اردبیل شناسایی و معرفی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی و انقلابی با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذیربط بتوانند گام‌های اساسی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی و تحقق شعار سال «جهش تولید» در کشور بردارند.