به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اصفهان، مشعلی فیروزی ، مدرس دوره اظهارکرد: مشتری، ضامن بقای یک تجارت و کسب و کار است و حیاتِ کسبوکار ما به وجود او وابسته است و حفظ مشتری، سختترین جزء توسعهی یک سازمان است. امروزه در دنیای کسبوکار که رقابت با سرعت در حال گسترش است، حفظ مشتری و مشتری مداری مهمترین مساله است. کوچکترین غفلت، منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب توسط رقیبان میشود. سازمانها و شرکتها و تولید کنندگان محصولات مشاغل خانگی که نیازهای مشتری، کیفیت محصول و ارائه خدمات را در اولویت قرار میدهند، در عرصه رقابت موفقتر هستند.
وی افزود : براساس نمرهی شاخص، در سال ۲۰۱9 فقط ۳۷٪ برندها، رتبهی عالی و خوب را در کسب رضایت مشتری به دست آوردند. ۶۴٪ بقیه معمولی، ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی شدهاند. حدود ۸۹٪ مصرف کنندگان، به دلیل نارضایتی، به سازمان یا شرکت دیگری روی آوردهاند؛ و بیش از ۶۰٪ مشتریان، برای داشتن تجربهای بهتر از خرید، حاضرند پول بیشتری بپردازند.
لازم به ذکر است این وبینار در قالب یکی از چندین کارگاه اموزش تخصصی در حوزه مشاغل خانگی است که بصورت یک بسته آموزشی هدفمند به پیشرانان همکار در طرح ملی مشاغل خانگی ارائه می گردد.
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷