اخبار

شناسایی ظرفیت های بهزیستی در طرح ملی مشاغل خانگی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۳

متن کامل خبر

نشست هم‌اندیشی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  با حضور ریاست جهاددانشگاهی استان، معاونت هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال و مسوولان اجرایی این طرح درسالن جلسات بهزیستی برگزار شد.

منصور تاجری ، رئیس جهاد دانشگاهی استان ضمن آرزوی توفیق برای معاونت بهزیستی در این سنگر خطیر بیان داشتند مجموعه جهاددانشگاهی با شناسایی مشکلات جامعه در همه حوزه ها طبق نیاز و رسالت به‌دنبال انجام کارهای گزیده است، کارهای شاخصی که نیاز به تجربه، دانش و همت جهادی دارد و نمونه کارهای شاخص آن امروز در حوزه‌های مختلف مشهود است.
وی با بیان اینکه مسأله بیکاری از موضوعات روز جامعه ما و به‌ویژه در این استان میباشد.

در همین راستا طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است تا گامی موثر جهت رفع مشکل بیکاری، کمک به اقتصاد استان و معیشت مردم برداشته شود که توانمندسازی اقتصادی، آثار مثبت اجتماعی و فرهنگی نیزنتیجه آن خواهد بود.
علی افشاری مقدم ، معاون هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال نیز در این جلسه بیان کرد: مشاغل خانگی در شرایط امروز، اهمیت بسیار دارد و در دستور کار معاونت نیز می‌باشد.

 وی در ادامه به نقش تبلیغات و نظارت در عرصه مشاغل خانگی تاکید نموده وبیان داشتند که تبلیغات می تواند در جهت دهی و بهره برداری مناسب نقش بسزایی ایفا نماید و با اشاره به گستردگی و پراکندگی مددجویان این اداره و سختی آموزش و مشاوره به این عزیزان بیان داشتند باید تدابیری اتخاذ نمود تا همه عزیزان فعال در مشاغل خانگی در خانواده بهزیستی استان از برکات این طرح برخوردار شوند.


مرتضی نوری، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان در این نشست بیان کرد:  مزیت های مشاغل خانگی اعم از عدم نیاز به تردد جهت رسیدن به محل کار ، تناسب کار با توانایی های فردی و سایر موارد بیانگر ظرفیت بالای این حوزه جهت اشتغال افراد تحت حمایت مجموعه است .

لذا میتوان با یک همکاری و هم افزایی مشترک زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت این افراد مهیا نمود و اثرات مثبت آن را در جامعه هدف در آینده نزدیک مشاهده نمود.