اخبار

نقش خلاقیت ، علم و فناوری در توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۳

متن کامل خبر

نشست بررسی راهکارها و تعامل بین‌سازمانی با هدف توسعه مشاغل خانگی، با حضور مسئولان اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار شد.


در این نشست فرید شاهمرادی مدیرمرکز نوآوری صنایع خلاق، حمید داودی راد کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان به  ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی تعاملات آتی و برنامه ریزی‌های مشترک جهت توانمندسازی و توسعه بازار فعالان حوزه مشاغل خانگی  پرداختند.

در ابتدای این نشست ، داودی راد ضمن معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ظرفیت‌هایی که در این زمینه در استان وجود دارد، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور و از جمله در استان است که در حقیقت گامی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.
شاهمرادی، مدیرمرکز نوآوری صنایع خلاق نیز در ادامه با بیان اینکه این طرح گامی موثر در راستای همکاری وهم افزایی استارتاپ ها و فعالین مشاغل خانگی خواهد بود و افزود: پارک علم و فناوری و مجتمع صنایع خلاق از ظرفیت بالایی برای توسعه مشاغل خانگی برخوردار است و در صورتی که برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم، می‌توان از این ظرفیت بهره برد.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک نشستی را با فعالین مشاغل خانگی در مجتمع صنایع خلاق صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری در استان برگزار می شود که می‌توان تعامل خوبی با طرح ملی مشاغل خانگی استان برقرار کند.
داودی‌راد، نیز در پایان این نشست به نقش جوانان در طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و نوید آینده‌ای پویا را در مشاغل خانگی داد.