اخبار

همکاری حوزه علمیه همدان در طرح ملی مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۲۴

متن کامل خبر

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان با مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه همدان دیدار کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی همدان در این دیدار ضمن تشریح روند طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد:  شیوع بیماری کرونا و الزام به تعطیلی کسب و کارها موجب شد تا در بحث ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی مورد توجه قرار گیرد.

علی کلانترنیا اضافه کرد: جهاد دانشگاهی مسئولیت پیاده‌سازی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود، تصریح کرد: توانمندسازی طلاب و خانواده‌ی آنان با آموزش‌های بازار محور با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و فروش و توجه به اهمیت آموزش منجر به تولید محصولات در قالب مشاغل خانگی، زمینه‌ای برای رشد اقتصادی خانوار و در ادامه تقویت شاخه های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد شد.

در ادامه نیز مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه همدان گفت: در گذشته نیز طرح های آموزشی این چنینی برای طلاب برگزار شد اما متأسفانه منجر به نتیجه نشد.

حجت الاسلام بسطامی افزود: فاز اتصال به بازار در این طرح می تواند بسیار دل گرم کننده برای متقاضیان و مهارت آموزان باشد که بتوانند از مهارتی که آموخته اند کسب درآمد کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا افرادی که از قبل مهارت زمینه ای دارند با آزمون تعیین سطح و در صورت عدم نیاز به آموزش به بازار کار متصل شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه همدان در پایان ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین حوزه علمیه و جهاد دانشگاهی زمینه همکاری های مشترک بیشتر فراهم شود.