اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷

متن کامل خبر

حمایت فرماندار کهگیلویه از طرح توسعه مشاغل خانگی
فرماندار کهگیلویه گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان را حمایت خواهیم کرد.
حمایت فرماندار کهگیلویه از طرح توسعه مشاغل خانگی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا اتابک، فرماندار کهگیلویه امروز، 24 مهرماه در نشست با مجریان طرح توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: از این طرح حمایت خواهیم کرد و انتظار می رود بیش از 500 نفر ثبت نام کنند و امیدواریم شهرستان در این طرح حضور قوی داشته باشد تا بتوانیم مشاغل خانگی را ایجاد کنیم.
وی افزود: طرح توسعه مشاغل خانگی ضمن آموزش رایگان و بررسی مشکلات افراد واجد‌الشرایط محیطی ایجاد می کند که افراد در محل سکونت خود بتوانند محصولات خود را تولید و به خروجی برسانند.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اتصال این افراد به بازار کار نیز بر عهده مجریان طرح توسعه مشاغل خانگی است، ضمن ابراز امیدواری از موفقیت طرح در شهرستان، تصریح کرد: همکاری و هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت که بتوانیم کار ماندگاری انجام دهیم.
اتابک بیان کرد: ثبت نام در طرح هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت بسته به نوع مشاغل آموزش‌های لازم صورت خواهد گرفت.
همچنین، سید شرمت الله حسینی پرور، بخشدار مرکزی نیز ضمن رضایت از این طرح در شرایط کنونی، گفت: امروز با دهیاران جهت معرفی افراد واجد شرایط برای حضور در طرح مشاغل خانگی هماهنگی‌ها صورت خواهد گرفت.
وی افزود: پرورش زعفران و قارچ نیز از رشته‌هایی بوده که متقاضی داشته است و هم اکنون فرصت خوبی برای ساماندهی این افراد فراهم شده است.
بنا براین گزارش، همچنین، یعقوب غلامی، کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز گفت: سهم استان در این طرح هزارو500 نفر است و سهم شهرستان کهگیلویه 700 نفر است.
وی افزود: متقاضیان نباید بیمه کارفرمایی داشته باشند  و افراد زیر 18 سال نمی توانند در این طرح ثبت نام کنند، همچنین عدم اشتغال تمام وقت و بومی استان از دیگر شرایط است.
کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 09178050484 تماس بگیرند.