اخبار

نقش بانوان ، در توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی با رویکرد جهادی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

متن کامل خبر

نشست بررسی راهکارها و تعامل بین‌سازمانی با هدف توسعه مشاغل خانگی، امروز با حضور مسئولان اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و چند تن از مسوولین سازمان جهاد کشاورزی استان و فعالین حوزه مشاغل خانگی برگزار شد.
در این نشست آقای یوسف سماعی کارشناس مسوول برنامه ریزی ، خانم فروغ طباطبائی مسوول زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان، حمید داودی راد کارشناس اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان، به  ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی تعاملات آتی و برنامه ریزی‌های مشترک جهت توانمندسازی و توسعه بازار فعالان حوزه مشاغل خانگی مرتبط با موضوع بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی پرداختند.
در ابتدای این نشست ، داودی راد ضمن معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ظرفیت‌هایی که در این زمینه در استان وجود دارد، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور و از جمله در استان است که در حقیقت گامی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود در همین راستا طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است.
طباطبائی، نیز در ادامه بیان داشت این طرح گام موثری را جهت هم افزایی در حوزه اشتغال میتواند بردارد و افزود: نقش بانوان در مشاغل خانگی در بیشتر مناطق استان پر رنگ می باشد و از ظرفیت بالایی نیز برای توسعه تولیدات و فروش برخوردار است و در صورتی که برنامه‌ریزی مناسبی باشد می‌توان از این ظرفیت عظیم بهره برد.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک نشستی با فعالین مشاغل خانگی در معاونت ترویج و امور بانوان روستایی برگزار خواهد شد و طرح مشاغل خانگی در دستور کار نشست قرار خواهد گرفت تا بتواند هم افزایی لازم را جهت انجام یک کار جامع و علمی را فراهم آورد.
داودی‌راد، نیز در پایان این نشست به نقش بانوان در طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و نوید آینده‌ای پویا را در مشاغل خانگی داد