اخبار

نشست تخصصی کارشناسان توانمند سازی خانواده و زنان بهزیستی استان گیلان با کارشناسان جهاد دانشگاهی

گيلان

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

متن کامل خبر

نشست تخصصی  کارشناسان توانمند سازی خانواده و زنان بهزیستی رشت با کارشناسان جهاد دانشگاهی
در راستای طرح ملی مشاغل خانگی ،نشست تخصصی کارشناسان دفتر توانمند سازی خانواده و زنان بهزیستی استان گیلان با کارشناسان جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.
با توجه به اینکه یکی از خدمات سازمان بهزیستی کشور در زمینه بازتوانی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست می‌باشد. حمایت و ارائه خدمات به افراد و گروه‌هایی که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگی از روال عادی زندگی بازمانده اند و در وضعیت اضطراری قرار دارند در دستور کار سازمان بهزیستی می‌باشدوبا توجه به رسالت طرح در زمینه مشاغل خانگی و توانمند ساختن خانواده ها ،جهاددانشگاهی در اولین نشست های تخصصی خود جلسات متعددی با ادارات بهزیستی استان در مراکز شرق گیلان(لاهیجان،لنگرود،املش،رودسر،سیاهکل،آستانه) غرب گیلان(تالش،آستارا،رضوانشهر،ماسال،انزلی) و همچنین در مرکز استان(رشت،شفت،صومعه سرا،فومن،رودبار)برگزار شد.
 هدف از برگزاری این نشست، ساماندهی متقاضیان بهزیستی در مشاغل خانگی ،مدیریت فروش محصولات و همچنین چگونگی ثبت نام در سایت inhb.ir   عنوان شد.کارشناسان بهزیستی، ضمن ارایه نکته نظرهایی در این رابطه ،موانع و مشکلات پیش روی طرح را مطرح نمودند و پیشنهاداتی در جهت رفع آن ارایه شد.