اخبار

نشست هم اندیشی جهاددانشگاهی استان گیلان با تولید کنندگان و مسئولین فرش اداره صنعت و معدن وتجارت استان گیلان

گيلان

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

متن کامل خبر

نشست هم اندیشی جهاددانشگاهی با تولید کنندگان و مسئولین فرش اداره صنعت و معدن وتجارت استان گیلان
در راستای طرح ملی مشاغل خانگی  جلسه دور هم اندیشی در رابطه با بررسی وضعیت تولید فرش در استان گیلان و معرفی طرح مشاغل خانگی با حضور رئیس اداره فرش ،جناب آقای مهری و کارشناس فنی فرش سرکار خانم رجبی وتعدادی از تعاونی های برتر استان، به منظور مرتبط ساختن این صنعت با طرح مذکور روز سه شنبه 22/7/99 برگزار شد.
قالی بافی یکی از مشاغل  مناسب در کسب و کار خانگی محسوب می شود اما متاسفانه تا کنون نتوانسته نقش پررنگی در چرخه اقتصادی گیلان داشته باشد با توجه با آن که زنجیره کامل ارزش آن در داخل استان موجود است.
با توجه به اینکه انعطاف زمانی فعالیت‌های کسب و کار خانگی، کمک فراوانی به تنظیم برنامه‌ریزی‌های فرد می‌کند تا برای انجام کارهای دیگر خود برنامه داشته باشد‌ و اگر فرد کارآفرین از توانایی‌های بالایی در فروش کالا یا ارائه خدمات داشته باشد، درآمد کسب و کار خانگی بسیار بالا خواهد بود.
همچنین در این هم اندیشی اشاره شد که فروش از مهم‌ترین بخش مشاغل خانگی به‌حساب می‌آید. در دنیای امروز برای توزیع و فروش محصولات، راه‌های فراوانی را پیشنهاد می‌دهند و حتی برای آموزش تکنیک‌های فروش، کلاس‌های مقدماتی و تخصصی برگزار می‌کنند. این امر به‌حدی دارای اهمیت است که خود این کار به یک خوداشتغالی تبدیل شده است و ما برآنیم با اطلاع رسانی کارآمد توسط مردم و مسئولین جامعه  و استان خود را با ایجاد اشتغال خانگی آشناتر کنیم و فرهنگ متکی بودن به خود را که همانا بستر احیای اقتصاد مقاومتی را موجب خواهد شد، را ترویج دهیم.
از نتایج بسیار مهم این دورهم اندیشی در طرح  ملی مشاغل خانگی ضمن تبادل نظر، فراد جدید نیز شناسایی شده اند که می توانند در کوتاه کردن دست دلالان از بافت تا فروش فرش بسیار موثر عمل کنند.