اخبار

همکاری مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی و شورای شهر لار

فارس

۱۳۹۹/۰۸/۰۳

متن کامل خبر

با هدف تحقق شهر خلاق انجام می‌شود؛
همکاری مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی و شورای شهر لار
 سرپرست مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی و عضو شورای لارستان در راستای انجام رسالت جهاد دانشگاهی و بررسی راه‌های همکاری مشترک در حوزه مشاغل خانگی، کارآفرینی و اشتغالزایی و همچنین تحقق شهر خلاق دیدار و گفتگو کردند.
نماینده مردم در شورای شهر لار در این دیدار عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهم شورای شهر ایجاد زمینه لازم  برای اشتغال پایدار به خصوص قشر جوان و مقابله با معضلات بیکاری در شهر است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، یادگارفرد، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد یک شهر خلاق با استفاده از ظرفیت بومی منطقه و برندسازی بعضی از صنایع مهم در شهر لار برای استفاده عموم مردم و حتی فراتر از شهر هستیم.
او ادامه داد: با ایجاد مکان کارگاهی، آموزش و مشاوره‌های مناسب به متقاضیان می‌توان صنایع دستی برند شهر لار را به خریداران معرفی کرد و این کار را  سترش داد.
یادگارفرد با ابراز امیدواری از اینکه با کمک جهاد دانشگاهی شاخص‌ها، ظرفیت‌ها را شناسایی و برندسازی کنیم و به ثبت برسانیم و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای شهر، فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار برای عموم و بانوان توانمند است که امید داریم با همکاری جهاد دانشگاهی بتوانیم محصولات و صنایع دستی مهم بومی منطقه را برند سازی و ثبت کنیم.
سرپرست مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهرستان لارستان نیز در این دیدار با بیان اینکه  جهاد دانشگاهی در امر آموزش و مشاوره بسیار ظرفیت بالایی دارد، عنوان کرد: از جهاد دانشگاهی می‌توان به عنوان بازوی کمکی آموزش و مشاوره برای شورای شهر و همه ارگان‌ها استفاده کرد.
به گفته علیپور، با استفاده از ظرفیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امکان ایجاد شغل خانگی پایدار فراهم شده که با اطلاع رسانی مناسب به همه اقشار به خصوص جامعه هدف می‌توان قدم بلندی در راستای شهر خلاق برداشت.
او اضافه کرد: با مشاوره‌های مناسب به متقاضیان در خصوص برندسازی و تولید محصولات بومی کمک بزرگی به فرهنگ منطقه و همچنین توسعه مشاغل خانگی خواهیم کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی لارستان تاکید کرد که جهاد دانشگاهی به منظور توسعه  و پیشرفت آموزشی و فرهنگی شهرستان در کنار شورای شهر و دیگر نهادها خواهد بود.
علیپور یادآور شد: اکنون خدمات جهاد دانشگاهی لارستان به عموم مردم در آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی و بانک خون بند ناف خلاصه می‌شود اما با حمایت مسئولین به خصوص شورای شهر امکان راه‌اندازی دفاتر خبرگزاری ایسنا و ایکنا و همچنین مرکز نوآوری و شتابدهی فراهم است  و در این راستا می‌توانیم از تمام ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمات به عموم مردم و شرکت های دانش بنیان استفاده بهینه ببریم.