اخبار

برگزاری وبینار آموزشی " آشنایی با بوم مدل کسب و کار " ویژه پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان

اصفهان

۱۳۹۹/۰۸/۰۳

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اصفهان، دهقان ، مدرس دوره اظهارکرد: بوم مدل کسب و کار ابزار ساده تصویری و در عین حال بسیار قدرتمند است که ۹ بخش سازنده‌ی مدل‌کسب و کار را توصیف می‌کند. این بخش‌ها شامل بخش‌(های) مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال(های) توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیت‌های اصلی، منابع اصلی، شرکای(تجاری) کلیدی و ساختار هزینه‌ها است.

وی افزود : با استفاده از این بوم روشی را برای خلق، طراحی و نیز تحلیل مدل کسب و کار معرفی می‌نمایند. این ابزار همچنین برای تحلیل و بررسی مدل کسب و کار رقبا و دیگر شرکت‌ها کاربرد فراوان دارد. بوم مدل کسب و کار ، تنها یکی از ده‌ها شیوه‌ی نگاه به مدل کسب و کار است و نباید آن را به عنوان چارچوبی خلل‌ناپذیر و بدون‌نقص برای تحلیل مدل کسب و کار در نظر بگیریم.

اما ساده و کاربردی بودن این ابزار باعث شده که بیشتر از هر شیوه‌ی دیگری در ترسیم و تحلیل مدل کسب و کار فراگیر شود.

در ادامه حاضران در کارگاه ضمن آشنایی با قسمت های مدل ،بصورت اجرایی بوم مدل کسب و کارخود درحوزه مشاغل خانگی را تهیه کردند.

لازم به ذکر است این وبینار در قالب یکی از چندین کارگاه اموزش تخصصی در حوزه مشاغل خانگی است که بصورت یک بسته آموزشی هدفمند به پیشرانان همکار در طرح ملی مشاغل خانگی ارائه می گردد.