اخبار

بازدید معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح های اشتغال روستایی مازندران

مازندران

۱۳۹۹/۰۸/۰۳

متن کامل خبر

بازدید عاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح های اشتغال روستایی مازندران
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درجریان سفر یک روزه خود به استان مازندران،ضمن بازدید از چند طرح و مجموعه ورزشی،گلخانه ای و درمانی که از تسهیلات روستائی بهره مند شده اند، از نزدیک روند آماده سازی، پیشرفت و اجرای این پروژه ها را بررسی کرد.
بازدید معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح های اشتغال روستایی مازندران
پروژه اشتغال روستایی گلخانه لیموترش قائمشهر با اشتغالزائی 200 نفر
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، این پروژه در سال 1397 در زمینی به مساحت 6 هکتار و با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال در قائمشهر آغاز شد و تا کنون 43 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید و 25 میلیارد ریال از بانک توسعه تعاون دریافت کرده است.
این مجموعه با توجه به دارا بودن 120 واحد تولید گل و گیاه در منطقه و 40 واحد تولید لیمو ترش و ظرفیت تولید 100 تن , مجموعا 200 نفر اشتغالزایی دارد.
بازدید  از پروژه گلخانه هیدورپونیک و مدرن دشت ناز در میاندورود با اشتغالزائی 40 نفر
پروژه گلخانه هیدورپونیک و مدرن دشت ناز در شهرستان میاندورود  در زمینی به مساحت 5 هکتار , با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال اجرا و در حال توسعه است و تا کنون نیز 150 میلیارد ریال از محل بسته تسهیلات اشتغال روستایی وام دریافت کرده وظرفیت اشتغالزایی 40 نفر و تولید 1300 تن صیفی جات را دارد .
طرح مجموعه ورزشی و تندرستی لاله" در لاله آباد بابل با اشتغالزائی 30 نفر
این پروژه شامل بخش های آبی ، استخرهای شنا ، آب درمانی، تنیس و رستوران است  که با حدود 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری  با پیش بینی اشتغال برای حدود 30 نفر و بخشی از محل سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.  
در ادامه، از گلخانه مدرن قنبری، درمانگاه سلطان تویه و مجتمع دخانیات مازندران نیز بازدید بعمل آمد و مشکلات این واحدهای اقتصادی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و جمعی از مسئولین در این بازدید ها حضور داشتند