اخبار

مصاحبه معاون آموزشی استان قزوین با خبرگزاری ایرنا

قزوين

۱۳۹۹/۰۸/۰۳

متن کامل خبر

قزوین - ایرنا - معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۸۴ متقاضی برای شرکت در طرح توسعه مشاغل خانگی قزوین ثبت نام کرده‌اند در حالی که ظرفیت لازم استان در این حوزه یک هزار و ۵۰۰ مورد است.

سمانه مولاوردیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا هفتم آبان ماه آینده با مراجعه به سامانه www.inhb.ir  در این طرح ثبت نام کنند، اظهار داشت: متقاضیان در این طرح باید دارای شرایط لازم از جمله داشتن ۱۸ سال سن تمام، بومی بودن، نداشتن اشتغال تمام وقت و بیمه کارفرمایی باشند و در عین حال نیز می‌توانند در ۲ سطح متقاضی کار و متقاضی پشتیبان ثبت نام کنند.

به گفته این مسوول جهاد دانشگاهی، علاوه بر دعوت از اقشار متناسب با این طرح، از تمامی خیریه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های مرتبط و سازمان‌های ذیربط دعوت می‌کنیم تا در این طرح مشارکت داشته باشند.

مولاوردیخانی با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی از سال ۸۹ در مجلس تصویب و اجرایی شده، تصریح کرد: این طرح در ادامه با تغییراتی روبرو شد تا جایی که در سال ۹۶ برای استان‌های مرزی و در سال ۹۷ برای جامعه هدف زنان سرپرست خانوار اجرا و از سال گذشته هم این طرح در سراسر کشور به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی با اشاره به برطرف شدن برخی مشکلات این طرح، یادآور شد: نبودن برنامه توانمندسازی و مشاوره، مشکلات جغرافیایی و عدم زیرساخت‌های یکسان در تمامی استان‌های کشور و ضعف در اتصال به بازار از جمله مهمترین مشکلات این طرح بود که در طرح امسال تمامی آنها مرتفع شده است.

وی به مهمترین اهداف این طرح هم اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی و ترویج مشاغل خانگی، خود اشتغالی متقاضیان، ارتباط مستقیم صاحبان کسب و کار خانگی به بازار، ایجاد و توسعه برند ملی روستایی و معرفی فرصت‌های نو و کارآفرینانه در مشاغل خانگی از مهمترین اهداف اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی به حساب می‌آید.

کار فرما این طرح در سطح کشور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری آن جهاد دانشگاهی است.