اخبار

بررسی مشکلات طرح‌های پشتیبان الگوی نوین مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

خراسان جنوبي

۱۳۹۸/۰۲/۰۷

متن کامل خبر

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان، از طرح‌های پشتیبان الگوی نوین مشاغل خانگی خراسان ‌جنوبی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و درخواست‌های آنان قرار گرفتند.


به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان، امروز ۷ اردیبهشت، در سفر به خراسان جنوبی از طرح‌های پشتیبان الگوی نوین مشاغل خانگی خراسان ‌جنوبی بازدید کردند.


اولین مقصد کارگاه حوله بافی و پارچه بافی بود که در یک خانه ایجاد شده بود و بانویی به تنهایی توانسته بود در قالب این طرح برای خود اشتغال ایجاد کند.


وی مشکل تامین مواد اولیه را از مشکلات اساسی شغل خود مطرح کرد و افزود: اگر مواد اولیه در دسترس قرار گرفته و مشکل مکان حل شود، خواهم توانست کار خود را توسعه دهم.


مقصد بعدی کارگاه دستان پرتوان بود که آن افراد دارای معلولین فعالیت داشتند، این کارگاه توانسته در قالب طرح الگوی نوین مشاغل خانگی بازار را به دست بگیرد و با ادارات و دستگاه‌های مختلف برای فروش محصولات خود تعامل داشته باشد.


راغبی، مسئول این کارگاه در این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر کارگاه در بیرجند، ۴۲ بانوی بافنده در خوسف کار می‌کنند که محصولشان را خریداری و به بازار عرضه می‌کنیم.


رییس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان در این بازدید برای حضور محصولات این کارگاه در نمایشکاه مد و لباس تهران قول مساعد داد.


بیجندی همچنین برای رفع موانع صادرات این کارگاه و رفع مشکلات تعامل با برند رابین قول مساعد داد.


مقصد بعدی مرکز تخصصی نساجی سنتی در بیرجند بود که توانسته بود برای بانوان بسیاری شغل ایجاد کند.


فاطمه ذاکریان، مدیرعامل شرکت تعاونی روستای زنان خراشاد در این بازدید خاطرنشان کرد: این شرکت تعاونی فعالیت خود را با ۷۵ نفر عضو آغاز کرده و در حال حتاضر نزدیک به ۳۰۰ نفر عضو دارد که در حرفه توبافی و حوله بافی فعالیت می‌کنند و از این کارگاه تاکنون توانسته‌ایم سه کارگاه ایجاد کنیم.