اخبار

تحول مشاغل خانگی با هدف پایدار سازی شبکه بازار و توسعه اجتماعی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۸/۰۴

متن کامل خبر

نشست هم‌اندیشی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  با حضور  رهیار اجتماعی و آموزش عالی بانک قرض الحسنه رسالت استان و کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان در سرپرستی بانک قرض الحسنه رسالت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.


حمید داودی راد ، کارشناس اجرایی طرح ؛ با معرفی و اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی در کل کشور بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار از موضوعات مهم و اساسی  جامعه است، به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان که این مسأله اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. این طرح نیز در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار ، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا و نهایتا باعث رفع بیکاری می‌شود
هادی راحتی ، رهیار اجتماعی و آموزش عالی بانک قرض الحسنه رسالت استان ، نیز در این جلسه بیان کرد: توسعه مشاغل خرد و کوچک از جمله مشاغل خانگی در شرایط امروز، اهمیت بسیاری دارد و از اهداف و رسالت های رهیاران و مجموعه بانک رسالت کشور می باشد، مجموعه رسالت در حوزه کارآفرینی ، با ایجاد شبکه بازار اعضاء و نظارت بر شبکه از صفر تا صد اجرای طرح های کسب و کار با دقت بالا به دنبال ایجاد اشتغال پایدار با کمترین انحراف منابع می باشد
در پایان نشست حمید داودی راد ؛ ضمن تشکر و خداقوت به مسوولین بانک رسالت استان ، اهداف مشترک این طرح با آن مجموعه محترم را باعث تحول در استان دانست و نوید آینده پویا در مشاغل خانگی استان را دادند.
گفتنی است، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سامانه inhb.ir مراجعه کنند. همچنین شرایط متقاضیان ثبت‌نام در این طرح، حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.