اخبار

رئیس جهاد دانشگاهی استان: تاکنون 1100 نفر از استان مرکزی در طرح ملی مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند

مرکزي

۱۳۹۹/۰۸/۰۵

متن کامل خبر

بر اساس این گزارش؛ مسعود شهرجردی پنجشنبه یکم آبانماه در حاشیه آئین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان ساوه راه اندازی شد، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امید است بتوانیم با راه اندازی دبیرخانه های منطقه ای که اولین آنها در ساوه و زرندیه راه اندازی شده بتوانیم این ظرفیت را تکمیل کنیم، افزود: امید است این طرح کمکی برای اشتغال متقاضیان در قالب این طرح ملی باشد.

شهرجردی گفت: وظایف این دبیرخانه اینست که شناسایی و غربالگری متفاضیان را انجام داده و اتصال متقاضیان به بازار را به انجام برساند.

 

 

وی با اشاره به اجرای این طرح در سه فاز اظهار کرد: شناسایی فرصت ها و مزیت های هر منطقه اولین فاز اجرای این طرح است که خوشبختانه در استان مرکزی به صورت کامل انجام شده است. فاز دوم توانمندسازی است و مشاوران این طرح در جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون در کنار متقاضیان قرار می گیرند و مشاوره هایی را به منظور شناسایی توانمندی ها و غربالگری متقاضیان انجام می دهند.

 

وی فاز سوم را مهمترین فاز اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در این فاز امید است بتوانیم با توانمندسازی متقاضیان آنها را به بازار متصل کنیم و بتوانیم گام موثری را در راستای اشتغال متقاضیان برداریم.

 

به گزارش ایسنا، فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این آئین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مزیت های نقاط مختلف استان در این عرصه شناسایی شده است. در واقع مزیت های مختلفی در شهرستان های مختلف تعریف کرده ایم، ضمن اینکه یک مزیت منحصر به فرد نیز در هر شهرستان تعریف شده است تا بتوانیم برندهایی را در منطقه از این طریق معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مناطق استان جلساتی با فرمانداران و ائمه جمعه برگزار شده و مشاوره ها و آموزش های عمومی و تخصصی برگزار می کنیم و در نهایت اتصال به بازار برای متقاضیان اتفاق می افتد، گفت: با توجه به شیوع کرونا راه اندازی فروشگاه های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت و خدمات این فروشگاه ها به گونه ای طراحی شده که محصول از درب منزل تولیدکننده به درب منزل مصرف کننده تحویل داده می شود.


غنی پور افزود: متقاضیانی از جامعه هنرمندان، NGOها، جمعیت حمایت از زندانیان و دانشگاه های استان و نفراتی که توسط اداره کل تعاون معرفی شده اند در قالب این طرح به فعالیت هایی در حوزه مشاغل خانگی ورود کرده اند.

 

وی گفت: هدف در این طرح بازاریابی، بازارسازی، مدیریت محصول و ایجاد ارزش افزوده است، همچنین فناوری های مرتبط با مشاغل خانگی نیز در قالب این طرح مد نظر ماست که توسط نخبگان و مخترعین شناسایی می شود تا در نهایت به خدمت تولید ملی درآیند.

 

غنی پور از راه اندازی خوشه ها و شبکه سازی در قالب این طرح خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در قالب این شبکه سازی ها فرایند تولید محصول را از مرحله تامین مواد اولیه تا فروش برای تولیدکننده تسهیل کنیم.

 

وی با اشاره به راه اندازی ۴ فروشگاه اینترنتی ملی و یک فروشگاه اینترنتی بین المللی در قالب این طرح گفت: بروشورهای تولیدکنندگان به زبان ۲۰ کشور جهان ترجمه می شود و آثار افرادی که در این فروشگاه ها ارائه محصول دارند از طریق این فروشگاه ها در داخل و خارج کشور به فروش می رسد و از این طریق دلال ها از این بازار حذف می شوند.  

 

غنی پور افزود: درگاه های اینترنتی برای تمامی اعضا تعریف شده و کلیه پرداختی ها به حساب شخص واریز می شود و فرایند ارسال و دریافت محصول در فرایند فروش به صورت اینترنتی تعریف شده است.