اخبار

فضای اصفهان مستعد توسعه مشاغل خانگی است

اصفهان

۱۳۹۹/۰۸/۰۶

متن کامل خبر

ایسنا/اصفهان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سه اقدام مدیریت شهری اصفهان برای اجرای بهتر طرح توسعه مشاغل خانگی در اصفهان، گفت: خوشبختانه امروز فضای اصفهان مستعد توسعه مشاغل خانگی است و می توان در این حوزه سرمایه گذاری بالایی کرد.

کوروش خسروی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: اگرچه این طرح به صورت مشترک زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاد دانشگاهی اجرا می شود، اما شورای اسلامی شهر اصفهان در اجرای بهتر آن چند کار می تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر اصفهان به همین منظور می تواند نسبت به ایجاد بازارچه ای برای فروش محصولات افرادی که در قالب این طرح قرار گرفته اند، اقدام کند، افزود: با توجه به قابلیت صادرات برخی محصولات مشاغل خانگی و تولیدات فاخر و هنرمندانه ای که بعضا انجام می شود، شورای شهر می تواند نسبت به ایجاد بازارچه های آنلاین و عرضه و فروش و در مجموع بازارسازی این دسته از محصولات جهت توسعه مشاغل خانگی کمک کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان همچنین می تواند از پتانسیل شهرهای خواهرخوانده خود برای اجرای بهتر و توسعه طرح ملی مشاغل خانگی استفاده کند.

وی به پروژه توان هفت که توسط شورای شهر طراحی و شهرداری اصفهان مجری آن است، اشاره کرد و گفت: در این پروژه مهارت های کسب و کار و کارآفرینی به ۱۰۰ هزار شهروند اصفهانی و هر نفر ۱۰۰ ساعت آموزش داده می شود که در مجموع ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش مهارت های کسب و کار و کارآفرینی در اصفهان می بینند.

خسروی با تاکید بر اینکه این طرح تحولی بزرگ در فضای کسب و کار اصفهان ایجاد می کند، گفت: اگرچه این آموزش به صورت عام در اصفهان داده می شود، اما جهاد دانشگاهی اصفهان نیز می تواند در تعامل با شورای شهر سهمیه ای ویژه برای شاغلین و فعالین این حوزه در نظر بگیرد.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل های اصفهان در حوزه مشاغل خانگی با وجود ظرفیت بالای صنایع دستی در این شهر، گفت: باید توجه داشت که صنایع دستی محدودیت های خاص خود را دارد و نباید بر این حوزه زیاد بارگذاری کنیم چراکه کشش این بازار، میزان صادرات، حجیم بودن برای فروش محدود است، اما امروز فریلنسینگ ها در کشور رایج شده است و افراد از داخل منزل خدمات تکنولوژیک ارائه می دهند که این دسته مشاغل می تواند به عنوان مشاغل خانگی درآمدزا محسوب شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز فضای اصفهان مستعد توسعه مشاغل خانگی است، توضیح داد: خوشبختانه امروز به راحتی می توان بسیاری از جوانان و زنان را از داخل منزل علاقه مند به فعالیت های اقتصادی کرد و با توجه به اینکه کشور درگیر ویروس کرونا است، مشاغل خانگی بیشتر از سایر مشاغل قابل سرمایه گذاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری اصفهان جهت کمک برای توسعه طرح مشاغل خانگی در قالب این طرح ها هزینه ای دریافت نخواهد کرد، تصریح کرد: این دسته از حمایت ها در جهت توسعه شهر اصفهان است و هرچه این مشاغل توسعه یابد، به طور قطع به نفع مجموعه مدیریت شهری و اقتصاد اصفهان خواهد بود.